
Bedrijfsgeschiedenis
Filters
-
Thema
- Economie, Financiën, Bedrijf en Management
- Geschiedenis en archeologie
- Kinderen, tieners en onderwijs
- Biografie, literatuur en literatuurstudies
- Levensstijl, hobby‘s en vrije tijd
- Wetgeving
- Samenleving en sociale wetenschappen
- Naslagwerken, informatie en interdisciplinaire onderwerpen
- Kunst
- Technologie, techniek, landbouw, industriële processen
- Gezondheid, relaties en persoonlijke ontwikkeling
- Informatica en informatietechnologie
- Taal en taalkunde
-
Productvorm
- Paperback 24.438
- Hardback / gebonden 1.815
- Audio-CD 515
- E-boek 35
- Download audiobestand 25
- Afwijkend boekformaat 25
- Overig 9
- Kalender 3
- MP3 Luisterboek 2
- Losbladig werk 2
- Vouwboek of kaart 2
- Samengesteld pakket 2
- Boek 1
- Pamflet 1
- E-boek 1
- Kaartspel 1
- Ansichtkaartenboek 1
- Foto's / Illustraties 1
- 7-SF--short (to translate) 1
-
Taal
- Nederlands 674
- Engels 8.122
- Duits 3.283
- Spaans 3.262
- Frans 3.116
- Portugees 2.742
- Russisch 2.338
- Italiaans 2.276
- Pools 718
- Uzbek 121
- Hungarian 68
- Turks 60
- Chinees 22
- Romanian 9
- Zweeds 8
- Latvian 4
- Afrikaans 3
- Arabisch 3
- Deens 3
- Korean 3
- Noors 3
- Albanian 2
- Azerbaijani 2
- Japanese 2
- Vietnamese 2
- Welsh 2
- Bosnian 1
- Finnish 1
- Modern Grieks (1453-) 1
- Croatian 1
-
Prijs
Bekijk ons aanbod Bedrijfsgeschiedenis
-
Barbarians At The Gate
The battle for the control of RJR Nabisco in the Autumn of 1988, which became the largest and most dramatic corporate takeover in American history, sent shock-waves through the international business world and became a symbol of the greed, excess and egotism of the eighties.
€ 17,95 -
Oos Kesbeke, augurkenkoning
De man achter het familiebedrijfOos Kesbeke is door de realityserie De Augurkenkoning een echte BN’er geworden. In het programma wordt het dagelijkse reilen en zeilen van de beroemde Amsterdamse tafelzurenfabriek gevolgd, die hij samen met zijn zoons Camiel en Silvian leidt. Toch kennen nog maar weinig mensen de voorgeschiedenis van het roemruchte familiebedrijf. In een verhaal vol hartverwarmende anekdotes, hilarische avonturen, tegenslagen en overwinningen, vertelt Oos hoe hij op geheel eigen wijze de augurk sexy wist te maken en Kesbeke Fijne Tafelzuren omtoverde tot een florerend bedrijf.
€ 23,99 -
How To Listen When Markets Speak
Risks, Myths And Investment Opportunities In A Radically Reshaped Economy€ 17,95 -
Little Book of Versace
Het verhaal van het iconische modehuis Versace‘Laat je niet leiden door trends, bepaal zelf wie je bent en wat je uit wilt dragen met de manier waarop je je kleedt.’ - Gianni Versace Edgy en tegelijk onderdeel van de populaire cultuur: het modehuis Versace zorgde in de afgelopen decennia voor een flink aantal grote modemomenten. Lady Diana in een ijsblauwe zijden jurk op de cover van Harper’s Bazaar, Elizabeth Hurley struinend over de rode loper met een jurk met gouden veiligheidsspelden, de meer dan diepe V-neck van Jennifer Lopez’ groene jurk bij de Grammy’s en de drie gouden outfits van Lil Nas X bij het Met Gala. Stylist en journalist Laia Farran Graves vertelt je in dit boek hoe het verhaal van het beeldbepalende modemerk, van de oprichting in 1978 door Gianni Versace tot de iconische status die het vandaag de dag heeft. Met foto’s van momenten op de rode loper, belangrijke stukken en verbluffende catwalkshows. Een fantastische verzameling van alles wat met Versace te maken heeft. Een stijlvol boek in de serie van: Little Book of Prada, Little Book of Gucci, Little book of Yves Saint Laurent, Little book of Chanel, Little Book of Dior, Little Book of Balenciaga, Little book of Louis Vuitton en Little Book of Hermès. Het ultieme cadeau voor iedere fashionliefhebber.
€ 19,99 -
No rules rules
Waarom Netflix zo succesvol isEen kijkje achter de schermen bij Netflix, voor maar € 9,99 'Een boek waaruit een bewonderingswaardige hoeveelheid lef spreekt. Innovatie is niet voor angsthazen.' •••• NRC Vertrouw je team Wees volkomen eerlijk En probeer nooit en te nimmer je baas te pleasen Dit zijn enkele basisprincipes achter de bedrijfscultuur van Netflix. Het bedrijf dat de entertainmentindustrie op zijn kop zette, met jaarlijkse inkomsten van miljarden dollars en honderden miljoenen abonnees in meer dan 190 landen. Dit lukte dankzij de baanbrekende bedrijfscultuur van CEO Reed Hastings. In No rules rules geeft Reed Hastings een kijkje achter de schermen. Dit boek is voor iedereen die iets maakt, leidinggeeft of streeft naar innovatie. Met ongekende eerlijkheid nemen de auteurs je mee en nodigen ze je uit zelf het experiment aan te gaan. 'Soms lees je een boek waar je bij vrijwel iedere regel driftig ja-knikt omdat je het er zo vurig mee eens bent.' Janneke Niessen op Evajinek.nl
€ 15,99 -
Little Book of Dolce & Gabbana
Het verhaal van het iconische modehuis Dolce & GabbanaLittle Book of Dolce & Gabbana neemt je mee in de wereld van een van de meest iconische modehuizen ter wereld. Met meer dan honderd verbluffende foto’s vertelt dit stijlvolle boek de geschiedenis van Dolce & Gabbana, van de oprichting in 1985 tot de wereldwijde invloed van het merk vandaag. Bekend om hun gedurfde ontwerpen, vakmanschap en sensuele esthetiek, hebben Domenico Dolce en Stefano Gabbana mode-iconen en beroemdheden gekleed met hun kenmerkende stijl. Van zwart kant en kleurrijke bloemen tot luipaardprints en iconische silhouetten zoals het korset en het maatpak – dit boek laat zien hoe Dolce & Gabbana haute couture combineert met Italiaans erfgoed en innovatie.
€ 20,00 -
Het verhaal van Lamborghini
Een ode aan het legendarische merk LamborghiniIn Het verhaal van Lamborghini biedt Stuart Codling een diepgaande kijk op de fascinerende geschiedenis van dit iconische Italiaanse automerk, dat al meer dan 60 jaar tot de wereldtop behoort. Elke Lamborghini heeft een uniek verhaal, met gepassioneerde ontwerpers achter de legendarische auto's. Dit boek bevat schitterende foto's en exclusieve details die de geschiedenis van Lamborghini tot leven brengen. Een must-have voor autoliefhebbers en fans van de sportwagenindustrie, die meer willen weten over het verhaal van een van 's werelds meest bewonderde autofabrikanten.
€ 20,00 -
En het brandde als een fakkel
De geschiedenis van het gas van GroningenDe ontdekking van aardgas in de bodem, in 1959, zette de provincie Groningen in vuur en vlam: eindelijk zou deze arme regio ook delen in de rijkdom. Het bleek ijdele hoop – de opbrengsten van het aardgas gingen aan de Groningers voorbij. Nu de gaswinning na ruim zestig jaar stopt, blijven zij achter met de ellende van een bevende aarde die huizen vernielt. ‘En het brandde als een fakkel’ schetst de dromen en daden van de mensen die de loop van de geschiedenis van het Nederlandse gas hebben bepaald, soms tegen wil en dank: de Belg die het Nederlandse gasgeheim onthulde, de premier die dankzij het aardgas zijn kabinet redde, de klokkenluider die niet werd geloofd. Emiel Hakkenes tekent een ontluisterend en soms grimmig verhaal op van dode bomen, koppige jonkheren en inwoners van Groningen met scheuren in hun huis en in hun hart.
€ 24,99 -
Little Book of Bottega Veneta
Het verhaal van het iconische modehuis Bottega VenetaBottega Veneta is met haar ingetogen elegantie en ultra coole uitstraling hét merk voor liefhebbers van verfijnd, ambachtelijk handwerk. Van iconische tassen en doorlopend uitverkochte pouches tot met de hand afgewerkte jurken en schoenen met vierkante neuzen: dit iconische modehuis is favoriet onder de sterren dankzij de items van de fijnste kwaliteit en kenmerkende technieken, waaronder het typische intrecciatio-patroon. Het ‘Little Book of Bottega Veneta’ vertelt aan de hand van prachtige foto’s en boeiende verhalen van kenners de geschiedenis van dit modehuis dat bekend staat om ingetogen elegantie. Het hele verhaal komt aan bod, van de beginperiode onder Michele Taddei en Renzo Zengiaro tot aan de huidige status als ultracool en -spannend modemerk. Een stijlvol boek in de serie van: Little Book of Prada, Little book of Chanel, Little Book of Gucci, Little Book of Dior, Little Book of Yves Saint Laurent, Little Book of Louis Vuitton, Little Book of Balenciaga en Little Book of Hermès. Het ultieme cadeau voor iedere fashionliefhebber!
€ 18,99 -
Little Book of Tom Ford
Het verhaal van het iconische modehuis Tom FordTom Ford staat synoniem voor passie, innovatie en gedurfde mode. In dit nieuwe deel van de Little Book of-serie duikt het boek diep in de carrière van deze modelegende, van zijn werk bij topmerken als Gucci en YSL tot het opzetten van zijn eigen iconische label. Met adembenemende foto's en interessante anekdotes biedt modejournalist Kristen Bateman een uniek kijkje in het leven en de carrière van de man die de modewereld veroverde. Een must-have voor elke fan van zijn werk en voor iedereen die meer wilt weten over de invloed van Tom Ford op mode. Een stijlvol boek in de serie van: Little Book of Prada, Little Book of Chanel, Little Book of Dior, Little Book of Gucci, Little Book of Yves Saint Laurent, Little Book of Louis Vuitton, Little Book of Balenciaga en Little Book of Hermès. Het ultieme cadeau voor iedere fashionliefhebber!
€ 20,00 -
Little Book of Alexander McQueen
Het verhaal van het iconische modehuis Alexander McQueenAlexander McQueen stond bekend om zijn theatrale, gedurfde en innovatieve ontwerpen. De controversiële en geliefde ontwerper ging iconische samenwerkingsverbanden aan en zijn shows waren vaak shockerend. McQueen werd gewaardeerd vanwege zijn fantastische modesilhouetten en het vervagen van de grenzen tussen genders. Modekenner en -journalist Karen Homer vertelt in ‘Little Book of Alexander McQueen’ het verhaal van het modehuis, vanaf het begin tot de huidige periode, waarin Sarah Burton de leiding heeft. Aan de hand van een zorgvuldig samengestelde collectie van afgeronde ontwerpen, interessante details en schetsen, onthult dit boek met vele mooie foto’s de verbazingwekkende wereld van Alexander McQueen. Het complete verhaal van mode-ontwerper Alexander McQueen Controversieel, shockerend en intrigerend Met veel foto’s van zijn ontwerpen Geschreven door modekenner en -journalist Karen Homer Nieuw deel in serie over modeontwerpers Een stijlvol boek in de serie van: Little Book of Prada, Little Book of Gucci, Little book of Yves Saint Laurent, Little book of Chanel, Little Book of Dior, Little Book of Balenciaga, Little book of Louis Vuitton, Little book of Versace en Little Book of Hermès. Het ultieme cadeau voor iedere fashionliefhebber.
€ 18,99 -
Little Book of Louis Vuitton
Het verhaal van het iconische modehuis Louis VuittonLittle Book of Louis Vuitton van modejournaliste Karen Homer is een prachtig geïllustreerd verhaal van een van ’s werelds meest luxueuze modehuizen. Lees in dit boek over de jonge Louis die zijn fortuin zocht in Parijs, de transformatie van tassenmaker naar high fashion-label, de wereldwijde expansie in de jaren tachtig, de oprichting van het machtige modeconglomeraat LVMH en de aanstelling van Marc Jacobs die met gedurfde creaties kwam. De tassen met het kenmerkende LV-monogram bungelen al meer dan 150 jaar aan armen van beroemdheden, royals en influencers. Inclusief schitterende foto’s die het verhaal omlijsten van het meest beroemde luxe Franse modemerk ter wereld. Vuitton blijft boeien en geschiedenis schrijven dankzij de creatieve invloed van Nicolas Ghesquière en Virgil Abloh. Een stijlvol boek in de serie van: Little Book of Prada, Little Book of Gucci, Little book of Yves Saint Laurent, Little book of Chanel, Little Book of Dior, Little Book of Balenciaga en Little Book of Hermès. Het ultieme cadeau voor iedere fashionliefhebber.
€ 19,99