
Bedrijfsgeschiedenis
Filters
-
Thema
-
Biografie, literatuur en literatuurstudies
- Biografie: handel en industrie 479
- Biografie: avonturiers en ontdekkingsreizigers 81
- Biografie: algemeen 68
- Autobiografie: handel en industrie 60
- Memoires 54
- Waargebeurde verhalen: algemeen 47
- True crime 43
- Biografie: historisch, politiek en militair 42
- Biografie: kunst en amusement 39
- Biografie: schrijvers 31
- Biografie: wetenschap, technologie en geneeskunde 30
- Bloemlezingen: algemeen 30
- Reportages, journalistiek, of verzamelde columns 20
- Autobiografie: algemeen 9
- Literatuur: geschiedenis en kritische beschouwing 9
- Biografie: sport 8
-
Biografie, literatuur en literatuurstudies
-
Productvorm
-
Taal
-
Prijs
Bekijk ons aanbod Bedrijfsgeschiedenis
-
Little Book of Versace
Het verhaal van het iconische modehuis Versace‘Laat je niet leiden door trends, bepaal zelf wie je bent en wat je uit wilt dragen met de manier waarop je je kleedt.’ - Gianni Versace Edgy en tegelijk onderdeel van de populaire cultuur: het modehuis Versace zorgde in de afgelopen decennia voor een flink aantal grote modemomenten. Lady Diana in een ijsblauwe zijden jurk op de cover van Harper’s Bazaar, Elizabeth Hurley struinend over de rode loper met een jurk met gouden veiligheidsspelden, de meer dan diepe V-neck van Jennifer Lopez’ groene jurk bij de Grammy’s en de drie gouden outfits van Lil Nas X bij het Met Gala. Stylist en journalist Laia Farran Graves vertelt je in dit boek hoe het verhaal van het beeldbepalende modemerk, van de oprichting in 1978 door Gianni Versace tot de iconische status die het vandaag de dag heeft. Met foto’s van momenten op de rode loper, belangrijke stukken en verbluffende catwalkshows. Een fantastische verzameling van alles wat met Versace te maken heeft. Een stijlvol boek in de serie van: Little Book of Prada, Little Book of Gucci, Little book of Yves Saint Laurent, Little book of Chanel, Little Book of Dior, Little Book of Balenciaga, Little book of Louis Vuitton en Little Book of Hermès. Het ultieme cadeau voor iedere fashionliefhebber.
€ 19,99 -
Het verhaal van Lamborghini
Een ode aan het legendarische merk LamborghiniIn Het verhaal van Lamborghini biedt Stuart Codling een diepgaande kijk op de fascinerende geschiedenis van dit iconische Italiaanse automerk, dat al meer dan 60 jaar tot de wereldtop behoort. Elke Lamborghini heeft een uniek verhaal, met gepassioneerde ontwerpers achter de legendarische auto's. Dit boek bevat schitterende foto's en exclusieve details die de geschiedenis van Lamborghini tot leven brengen. Een must-have voor autoliefhebbers en fans van de sportwagenindustrie, die meer willen weten over het verhaal van een van 's werelds meest bewonderde autofabrikanten.
€ 20,00 -
Little Book of Bottega Veneta
Het verhaal van het iconische modehuis Bottega VenetaBottega Veneta is met haar ingetogen elegantie en ultra coole uitstraling hét merk voor liefhebbers van verfijnd, ambachtelijk handwerk. Van iconische tassen en doorlopend uitverkochte pouches tot met de hand afgewerkte jurken en schoenen met vierkante neuzen: dit iconische modehuis is favoriet onder de sterren dankzij de items van de fijnste kwaliteit en kenmerkende technieken, waaronder het typische intrecciatio-patroon. Het ‘Little Book of Bottega Veneta’ vertelt aan de hand van prachtige foto’s en boeiende verhalen van kenners de geschiedenis van dit modehuis dat bekend staat om ingetogen elegantie. Het hele verhaal komt aan bod, van de beginperiode onder Michele Taddei en Renzo Zengiaro tot aan de huidige status als ultracool en -spannend modemerk. Een stijlvol boek in de serie van: Little Book of Prada, Little book of Chanel, Little Book of Gucci, Little Book of Dior, Little Book of Yves Saint Laurent, Little Book of Louis Vuitton, Little Book of Balenciaga en Little Book of Hermès. Het ultieme cadeau voor iedere fashionliefhebber!
€ 18,99 -
Little Book of Tom Ford
Het verhaal van het iconische modehuis Tom FordTom Ford staat synoniem voor passie, innovatie en gedurfde mode. In dit nieuwe deel van de Little Book of-serie duikt het boek diep in de carrière van deze modelegende, van zijn werk bij topmerken als Gucci en YSL tot het opzetten van zijn eigen iconische label. Met adembenemende foto's en interessante anekdotes biedt modejournalist Kristen Bateman een uniek kijkje in het leven en de carrière van de man die de modewereld veroverde. Een must-have voor elke fan van zijn werk en voor iedereen die meer wilt weten over de invloed van Tom Ford op mode. Een stijlvol boek in de serie van: Little Book of Prada, Little Book of Chanel, Little Book of Dior, Little Book of Gucci, Little Book of Yves Saint Laurent, Little Book of Louis Vuitton, Little Book of Balenciaga en Little Book of Hermès. Het ultieme cadeau voor iedere fashionliefhebber!
€ 20,00 -
Little Book of Alexander McQueen
Het verhaal van het iconische modehuis Alexander McQueenAlexander McQueen stond bekend om zijn theatrale, gedurfde en innovatieve ontwerpen. De controversiële en geliefde ontwerper ging iconische samenwerkingsverbanden aan en zijn shows waren vaak shockerend. McQueen werd gewaardeerd vanwege zijn fantastische modesilhouetten en het vervagen van de grenzen tussen genders. Modekenner en -journalist Karen Homer vertelt in ‘Little Book of Alexander McQueen’ het verhaal van het modehuis, vanaf het begin tot de huidige periode, waarin Sarah Burton de leiding heeft. Aan de hand van een zorgvuldig samengestelde collectie van afgeronde ontwerpen, interessante details en schetsen, onthult dit boek met vele mooie foto’s de verbazingwekkende wereld van Alexander McQueen. Het complete verhaal van mode-ontwerper Alexander McQueen Controversieel, shockerend en intrigerend Met veel foto’s van zijn ontwerpen Geschreven door modekenner en -journalist Karen Homer Nieuw deel in serie over modeontwerpers Een stijlvol boek in de serie van: Little Book of Prada, Little Book of Gucci, Little book of Yves Saint Laurent, Little book of Chanel, Little Book of Dior, Little Book of Balenciaga, Little book of Louis Vuitton, Little book of Versace en Little Book of Hermès. Het ultieme cadeau voor iedere fashionliefhebber.
€ 18,99 -
Little Book of Givenchy
Het verhaal van het iconische modehuis Givenchy'Het is heerlijk om een stof tot leven te brengen, om iets goed te laten bewegen, de harmonie van de kleuren'. - Hubert de Givenchy Vanaf het moment dat Audrey Hepburn in een little black dress voor de etalage van Tiffany’s stond, geldt Givenchy als een van de beste ontwerpers van elegante couture. De pure, vloeiende lijnen en klassieke, vrouwelijke silhouetten hebben vele vrouwen in vervoering gebracht, van Jackie Kennedy tot Meghan Markle, en van Elizabeth Taylor tot Kendall Jenner. Het romanticisme en de verfijning van de kleding van Givenchy oefenen al jaren een grote aantrekkingskracht op hen uit. Dit rijkgeïllustreerde boek beschrijft de geschiedenis van het merk, van de oprichting in 1952 tot de moderne maar tijdloze ontwerpen van de laatste jaren. Aan de hand van de verschillende ontwerpers die aan het hoofd van het merk hebben gestaan, bekende collecties en interessante details over het merk, laat modekenner Karen Homer haar licht schijnen over de betoverende wereld van Givenchy. Het complete verhaal van mode-ontwerper Givenchy Favoriet van sterren als Audrey Hepburn en Megan Markle Met veel foto’s van zijn ontwerpen Geschreven door modekenner en -journalist Karen Homer Nieuw deel in serie over mode-ontwerpers Een stijlvol boek in de serie van: Little Book of Prada, Little Book of Gucci, Little book of Yves Saint Laurent, Little book of Chanel, Little Book of Dior, Little Book of Balenciaga, Little book of Louis Vuitton, Little book of Versace en Little Book of Hermès. Het ultieme cadeau voor iedere fashionliefhebber.
€ 18,99 -
Little Book of Louis Vuitton
Het verhaal van het iconische modehuis Louis VuittonLittle Book of Louis Vuitton van modejournaliste Karen Homer is een prachtig geïllustreerd verhaal van een van ’s werelds meest luxueuze modehuizen. Lees in dit boek over de jonge Louis die zijn fortuin zocht in Parijs, de transformatie van tassenmaker naar high fashion-label, de wereldwijde expansie in de jaren tachtig, de oprichting van het machtige modeconglomeraat LVMH en de aanstelling van Marc Jacobs die met gedurfde creaties kwam. De tassen met het kenmerkende LV-monogram bungelen al meer dan 150 jaar aan armen van beroemdheden, royals en influencers. Inclusief schitterende foto’s die het verhaal omlijsten van het meest beroemde luxe Franse modemerk ter wereld. Vuitton blijft boeien en geschiedenis schrijven dankzij de creatieve invloed van Nicolas Ghesquière en Virgil Abloh. Een stijlvol boek in de serie van: Little Book of Prada, Little Book of Gucci, Little book of Yves Saint Laurent, Little book of Chanel, Little Book of Dior, Little Book of Balenciaga en Little Book of Hermès. Het ultieme cadeau voor iedere fashionliefhebber.
€ 19,99 -
Het verhaal van Adidas
Een ode aan het legendarische merkIn Het verhaal van Adidas neemt stijlauteur Josh Sims je mee op de indrukwekkende reis van dit iconische merk. Hij vertelt over de oorsprong van Adidas in een klein Duits stadje en hoe het merk uitgroeide tot de wereldwijd bekende sportkleding- en schoenenfabrikant van vandaag de dag. Daarnaast onthult hij hoe Adidas met zijn revolutionaire technologie en iconische drie strepen een blijvende culturele impact wist te creëren, en schetst hij de geschiedenis van bekende Adidas-modellen, zoals de Samba, Stan Smith en Spezial. Een must-read voor sportfanaten en sneakerliefhebbers, en iedereen die de geschiedenis van sport en mode wil begrijpen.
€ 20,00 -
Little Book of Fendi
Het verhaal van het iconische modehuis Fendi‘Little Book of Fendi’ vertelt het verhaal van een van de oudste mode-dynastieën in Italië, beschreven door gerenommeerd modejournalist Laia Farran Graves en tientallen prachtige beelden van zowel de catwalk als achter de schermen. Fendi, dat werd opgericht als leder- en bontwinkel in Rome, 1925, is een van de mooiste en meest bewonderde luxemerken ter wereld. Het familiebedrijf, dat bekendstaat om zijn aandacht voor detail, vernieuwende ontwerpen en het kenmerkende ‘dubbele F’-logo, heeft de mode-industrie veroverd en een cultstatus bereikt onder beroemdheden en fashionista’s met de iconische Croissant, Peekaboo en Baguette ‘It’ bags. De leiding van het familiebedrijf werd in de jaren zestig overgenomen door de vijf dochters van de oprichter. Het kreeg bekendheid tijdens de Dolce Vita-periode in Italië toen grote filmsterren als Sophia Loren en Claudia Cardinale het omarmden. Karl Lagerfeld zorgde ervoor dat het merk ook daarna relevant en geliefd bleef. Nu ontwerper Kim Jones artistiek directeur is, is Fendi nog altijd even diep ingebed in de populaire cultuur en wordt het gedragen door beroemdheden als Rihanna, Jennifer Lopez en Bella en Gigi Hadid. Een stijlvol boek in de serie van: Little Book of Yves Saint Laurent, Little Book of Prada, Little Book of Gucci, Little book of Louis Vuitton, Little book of Chanel, Little Book of Dior, Little Book of Balenciaga en Little Book of Hermès. Het ultieme cadeau voor iedere fashionliefhebber!
€ 18,99 -
Oos Kesbeke, augurkenkoning
De man achter het familiebedrijfOos Kesbeke is door de realityserie De Augurkenkoning een echte BN’er geworden. In het programma wordt het dagelijkse reilen en zeilen van de beroemde Amsterdamse tafelzurenfabriek gevolgd, die hij samen met zijn zoons Camiel en Silvian leidt. Toch kennen nog maar weinig mensen de voorgeschiedenis van het roemruchte familiebedrijf. In een verhaal vol hartverwarmende anekdotes, hilarische avonturen, tegenslagen en overwinningen, vertelt Oos hoe hij op geheel eigen wijze de augurk sexy wist te maken en Kesbeke Fijne Tafelzuren omtoverde tot een florerend bedrijf.
€ 23,99 -
Het verhaal van Nike
Een ode aan het legendarische merkIn ‘Het verhaal van Nike’ ontdek je aan de hand van de achtergrondverhalen van Josh Sims hoe het legendarische sneakermerk Nike de wereld veroverde. Van het bescheiden begin in een werkplaats in Oregon tot mondiaal symbool van sportiviteit en stijl. Dit boek biedt je een unieke inkijk in de wereld van visionairs als Phil Knight en Bill Bowerman, die met hun onvermoeibare streven naar uitmuntendheid een revolutie teweegbrachten in de wereld van de sport en de mode. Van de iconische Air Max tot de succesvolle samenwerkingen met Michael Jordan en Kobe Bryant, en alle modellen daartussenin – dit boek laat geen schoen onbesproken. Een perfect cadeau voor de sneakerverzamelaar!
€ 18,99 -
Legends and Soles
Business, Creativity and Basketball – a Memoir of an Improbable LifeThe brilliant autobiography from the ‘saviour of Nike’
€ 20,95