0
Citymarketing voorbij de hype
Citymarketing voorbij de hype

Citymarketing voorbij de hype

ontwikkelingen, analyse en strategie

Paperback / Ingenaaid | Nederlands
  • Op werkdagen voor 21 uur besteld, de volgende dag geleverd.
  • Niet op voorraad in onze winkel
€ 33,50
Omschrijving

Bij de meeste Nederlandse gemeenten staat citymarketing hoog op de beleidsagenda. Van Den Helder tot Terneuzen en van Valkenburg tot Groningen investeren bestuurders vol enthousiasme in de marketing van hun stad. Met nieuwbouwprojecten, evenementen en campagnes trachten gemeenten bewoners, bedrijven, bezoekers en bollebozen aan te trekken en voor de stad te behouden. Leek de toenemende aandacht voor citymarketing aanvankelijk nog een hype, nu is het thema niet meer weg te denken uit het lokale beleid. Citymarketing is een heus vakgebied geworden met eigen netwerken, congressen en discussiefora. Voldoende reden om de balans op te maken en de ontwikkelingen in de citymarketing eens kritisch te beschouwen. Wat is de opgave van citymarketing en wie zijn er zoal bij betrokken? Welke instrumenten staan de citymarketeer ter beschikking en hoe kunnen ze worden ingezet? Hoe bepaal je de identiteit van de stad en welke rol speelt de gebouwde omgeving daarbij? Wat kunnen we leren van praktijkvoorbeelden van citymarketing? Dit soort vragen en nog meer antwoorden vindt de lezer in Citymarketing voorbij de hype. In het boek geven zeventien deskundigen uit de wetenschap en de advieswereld in kort bestek hun visie op citymarketing. Die bundeling van analyses levert tal van interessante inzichten, methoden en lessen voor de beleidspraktijk op. Het boek geeft de stand van zaken in de citymarketing weer en is daarmee verplichte kost voor iedereen die in het vakgebied zit of er zich in wil verdiepen.

Specificaties
  • Uitgever
    Boom Lemma uitgevers
  • Druk
    1
  • Verschenen
    mei 2011
  • Bladzijden
    130
  • Genre
    Bestuurs- en beleidskunde
  • Afmetingen
    240 x 171 x 11 mm
  • Gewicht
    261 gram
  • EAN
    9789059316775
  • Bindwijze
    Paperback / Ingenaaid
  • Taal
    Nederlands

Reviews van klanten

Ook een review schrijven?

Log in op uw account of maak een eigen account aan.

Inloggen

Gerelateerde producten

De meeste mensen deugen

De meeste mensen deugen

Rutger Bregman
€ 25,00
Pessimisme is voor losers

Pessimisme is voor losers

Joris Luyendijk
€ 21,99
Tegen de onzin

Tegen de onzin

Syp Wynia
€ 17,50
Unspeakable

Unspeakable

John Bercow
€ 26,99
Mind the gap

Mind the gap

Titia Ketelaar
€ 15,99