• Geen verzendkosten vanaf €15,-
  • Uw cadeaus gratis ingepakt
  • Bestellen zonder account mogelijk
  • Geen verzendkosten vanaf €15,-
  • Uw cadeaus gratis ingepakt
  • Bestellen zonder account mogelijk

Concurreren op kennis

Wat iedere manager moet weten over het succesvol inzetten van data

Erik Elgersma

Alle bindwijzen en edities

Concurreren op kennis

Wat iedere manager moet weten over het succesvol inzetten van data

Erik Elgersma

Paperback | Nederlands
  • Niet leverbaar
€ 29,99
  • Vanaf €15,- geen verzendkosten.
  • 30 dagen ruiltermijn voor fysieke producten

Omschrijving

Erik Elgersma legt in ‘Concurreren op kennis’ uit waarom er vaak wordt geroepen: ‘Data zijn het nieuwe goud’ en waarom slechts enkele bedrijven weten dat goud daadwerkelijk te delven. Want hoe zorg je ervoor dat je de relevante data op het juiste moment tot je beschikking hebt? Hoe vertaal je data naar bruikbare kennis en die kennis weer naar betere beslissingen? In de praktijk blijkt werken met data nog niet zo eenvoudig. In ‘Concurreren op kennis’ zet Erik Elgersma, expert op het gebied van strategische data-analyse, uiteen hoe je data succesvol inzet om de strategie én tactiek van je bedrijf te verrijken en je concurrenten steeds weer een stap voor te blijven. Elgersma introduceert methoden uit de wereld van inlichtingendiensten en maakt die toepasbaar voor het bedrijfsleven. Aan de hand van dit boek leer je structureel de juiste onderzoeksvragen te stellen, een indrukwekkende database op te bouwen, data op waarde te schatten en het belang van timing nooit uit het oog te verliezen. Zo kun je altijd de slimste beslissingen nemen en laat je je bedrijf winnen door de opgebouwde kennisvoorsprong.

‘Dit boek is interessant voor iedereen die nieuwsgierig is naar het organiseren van kennismanagement in een organisatie.’ – G.A.C.M. van der Heijden, NBD Biblion



‘Strateeg Erik Elgersma beschrijft hoe je permanent de strategie én tactiek van je bedrijf kunt verrijken door accuraat, tijdig en volledig geïnformeerd te zijn over de wereld binnen en buiten je bedrijf.’ – Managementboek Magazine



Dr. Erik Elgersma is spreker, internationaal universitair gastdocent en auteur op het gebied van data-analyse ten behoeve van strategievorming in organisaties. Hij is lid van de faculteit van het Institute for Competitive Intelligence. Sinds zijn promotie aan de TU Delft werkt hij voor multinationals in strategie- en business development-rollen. Eerder verschenen van zijn hand het handboek en werkboek The Strategic Analysis Cycle

Specificaties

  • Uitgever
    Business Contact
  • Druk
    1
  • Verschenen
    feb. 2020
  • Bladzijden
    256
  • Genre
    Economie, Financiën, Bedrijf en Management
  • Afmetingen
    230 x 151 x 24 mm
  • Gewicht
    443 gram
  • EAN
    9789047013327
  • Paperback
    Paperback
  • Taal
    Nederlands

Gerelateerde producten

Design Your Own Life

Design Your Own Life

Michael Pilarczyk
€ 23,95
Voor ieder wat waars

Voor ieder wat waars

Rob Wijnberg
€ 22,00
Focus

Focus

Marc Hijink
€ 24,99
Cryptomanie

Cryptomanie

Zeke Faux
€ 22,50
Groen realisme

Groen realisme

Bas Eickhout
€ 19,99