Omschrijving
USM is een universele, methodische werkwijze om dienstverlening te managen. De USM-methode voorziet in een gestandaardiseerd managementsysteem waarmee een serviceorganisatie z’n mensen, z’n middelen, z’n werkwijzen, en z’n services managet. USM is in te zetten bij alle dienstverlenende organisaties en afdelingen. De methode biedt een eenvoudig leerbare werkwijze, gebaseerd op bedrijfskundige principes. Al die serviceorganisaties kunnen hun werkwijzen, organisatie en tooling snel, eenvoudig en goedkoop inrichten en integreren, met behulp van de USM-methode. Daarmee leggen ze de bodem onder een klantgerichte, zich continu verbeterende organisatie. USM past perfect op moderne aanpakken zoals Enterprise Service Management, Integrated Facility Management, OneFM, Design thinking, Agile en LEAN, en is de ideale partner van populaire frameworks zoals ITIL, COBIT en BiSL. Met USM richt u op een degelijke en duurzame wijze een shared service center in, over meerdere taakgebieden. Dit boek is zowel een leerboek als een praktijkboek. Het behandelt de bouwblokken van een servicemanagementarchitectuur, die u meteen in de praktijk kunt toepassen. De USM-methode is een product van Stichting SURVUZ, www.usm-portal.com
Jan van Bon is al ruim 25 jaar nauw betrokken bij de ontwikkeling en verspreiding van kennis op het gebied van dienstverlenende taakgebieden, in binnen- en buitenland. Hij organiseerde tientallen seminars, symposia en conferenties, en publiceerde meer dan 80 boeken over vraagstukken in servicemanagement, met een internationaal team van duizenden auteurs en reviewers. Vanaf 2015 is hij zelfstandig, en concentreert hij zich op de ontwikkeling van de methode Universeel Service Management (USM). Hij is een ervaren internationaal trainer en spreker over vele managementonderwerpen.