• No shipping costs from € 15, -
  • Lists and tips from our own specialists
  • Possibility of ordering without an account
  • No shipping costs from € 15, -
  • Lists and tips from our own specialists
  • Possibility of ordering without an account

Hoe verzinnen ze het?

Bedenkers van onvergetelijke reclames aan het woord

Jaap Toorenaar

All bindings and editions

Hoe verzinnen ze het?

Bedenkers van onvergetelijke reclames aan het woord

Jaap Toorenaar

Paperback | Dutch
  • Ordered on working days before 23h, dispatched the same day.
  • In stock in our store. Click & Collect possible during openings hours.
€24.95
  • From €15,- no shipping costs.
  • 30 days to change your mind and return physical products

Description

‘Foutje, bedankt’ • ‘Melk. De witte motor’ • de supermarktmanager van Albert Heijn • ‘Even Apeldoorn bellen’ • ‘Ik heb nog zo gezegd: geen bommetje’ • ‘Wij van Wc-eend adviseren Wc-eend’ • ‘Niet omdat het moet, maar omdat het kan’ • de zwanen van KLM • Het zijn stuk voor stuk reclamecampagnes die miljoenen Nederlanders kennen en die zich verankerd hebben in onze cultuur. Hoe verzin je die en wat maakt ze zo sterk? Jaap Toorenaar vroeg het ruim 50 bedenkers van roemrijke reclames. Ze vertellen openhartig over hun gepuzzel en gepieker, over de (dwaal)sporen die ze bewandelden en over de eerste reacties van hun opdrachtgevers; er klonk niet altijd applaus voor hun idee. Hoe verzinnen ze het? biedt de lezer waardevolle lessen over herinneringswaarde en overtuigingskracht, een unieke kijk achter de schermen van de reclame wereld en bovenal veel leesplezier. Want ook voor reclame geldt: wie is er niet groot mee geworden? Inclusief spoedcursus: Zo bedenk je een ijzersterke slogan Met top 100 meestgebruikte reclamezinnen op sociale media Jaap Toorenaar is reclameman en publicist. Hij is medebedenker van de Calvé-pindakaas-commercial met Evert van Benthem. Van zijn hand zijn ook slogans als ‘Een beter milieu begint bij jezelf’, ‘NRC Handelsblad. Slijpsteen voor de geest’ en ‘De maatschappij. Dat ben jij’. Hij schreef columns voor HP/De Tijd. Van Toorenaar verschenen eerder de bestsellers Mijn moeder zei altijd en Mijn vader zei altijd.

Specifications

  • Publisher
    Maven Publishing
  • Edition
    1
  • Pub date
    Mar 2019
  • Pages
    376
  • Theme
    Communication studies
  • Dimensions
    240 x 172 x 24 mm
  • Weight
    649 gram
  • EAN
    9789492493484
  • Paperback
    Paperback
  • Language
    Dutch

related products

Hoe werkt dagelijkse communicatie?

Hoe werkt dagelijkse communicatie?

Awia Collectief
€22.90
Supergaaf

Supergaaf

Robbert Wigt
€20.00
Win elke discussie

Win elke discussie

Mehdi Hasan
€24.99
Het Betekenboek

Het Betekenboek

Selma Koopman
€15.00
Omgevingscommunicatie & participatie

Omgevingscommunicatie & participatie

Monique Broekhoff
€29.95
Excellent onderhandelen

Excellent onderhandelen

Roger Fisher
€23.99