Dat leerlingen met dyslexie in het voortgezet onderwijs worstelen met het aanleren van vreemde talen, is vaak maar al te duidelijk. Dat het anders kan en dat dyslectische leerlingen zelfs met plezier en zelfvertrouwen vreemde talen kunnen leren, lees je in dit boek.
De positieve aanpak die in deze uitgave wordt aangereikt, maakt een verschil voor leerlingen, hun ouders en docenten. Door aan te sluiten bij de leerbehoefte van dyslectische leerlingen kunnen zij op hun manier tot bloei komen, zonder dat je als docent meteen je lessen overhoop hoeft te gooien.
Naast de nieuwste kennis en inzichten over dyslexie leer je meer over de spanning en stress die veel leerlingen met dyslexie tijdens de taallessen ervaren. En ook over hoe deze leerlingen keer op keer teleurgesteld raken in zichzelf of hun omgeving, buikpijn hebben of opstandig worden. De in dit boek beschreven aanpak doorbreekt die negatieve cirkel en biedt deze kinderen succeservaringen, waarmee ze vol zelfvertrouwen vreemde talen kunnen leren. Het boek staat boordevol verhalen uit de praktijk en inspirerende lesvoorbeelden om mee aan de slag te gaan.
Dit boek is een must read voor docenten moderne vreemde talen en ouders van kinderen met dyslexie.