0
  • No shipping costs from € 15, -
  • Lists and tips from our own specialists
  • Possibility of ordering without an account

Supercharge your stories

Gebruik gedragspsychologie in je verhalen en maak ze nog overtuigender

Paul Hillesum & Nadine Komduur

Paperback / Sewn | Dutch
  • Ordered on working days before 23h, dispatched the same day.
  • In stock in our store. Click & Collect possible during openings hours.
€29.99
Description

Verhalen vertellen is het oudste gereedschap dat we als mens kennen om gedrag te beïnvloeden. Of het nu gaat over religies, economische systemen, landen, politiekstromingen of merken. Dankzij de verbeeldingskracht van de mens kunnen we ons via verhalen abstracte concepten voorstellen. Verhalen verbinden. Verhalen verpakken boodschappen. Verhalen doen ons geloven. Verhalen maken wie we zijn én beïnvloeden wat we doen, en niet doen. Logisch dat storytelling in de aandacht staat bij veel (maatschappelijke) organisaties, reclamebureaus en marketingafdelingen.

Onze kennis van het menselijk gedrag groeit met de dag. Het tijdperk waarin marketing, reclame en communicatie een vak van alleen buikgevoel en intuïtie was, ligt ver achter ons. Voor elke marketing-, communicatie- of reclameprofessional is het essentieel om kennis te hebben van de werking van het menselijk brein en hoe dit beslissingen neemt. Je vak speelt zich uiteindelijk af tussen de oren van je doelgroep. Dit boek helpt jou op een praktische manier om je verhalen zo op te bouwen dat ze passen bij hoe wij als mens functioneren. Zo worden verhalen geloofwaardiger en overtuigender. En soms is het belangrijk om te weten wat je vooral niet moet doen. Op deze manier kun je verhalen nog effectiever inzetten om je doelstellingen te bereiken – van het beïnvloeden van koopgedrag tot het aanbrengen van positieve veranderingen voor onze samenleving.

Paul Hillesum (creative director en strategy director) is oprichter van storytelling bureau Truman dat hij in 2015 met Amber Franssen startte. Samen met Amber schreef hij het bekroonde boek True Storytelling; geloofwaardigheid als marketingtool. Nadine Komduur was in dienst bij Truman als strateeg en copywriter. Ze maakte een carrièreswitch om aan de slag te gaan als social designer.

“Supercharge your stories laat zien dat je de kracht van verhalen vertellen en het marketingvak beter gaat begrijpen door te weten hoe ons brein werkt. Het boek geeft je een zeer toegankelijke en gelijktijdig opmerkelijk breed overzicht over hoe je inzichten vanuit de psychologie en hersenonderzoek voor je kunt laten werken in de dagelijkse praktijk.”

Dr. Steven Scholte, Associate Professor of Cognitive Neuroscience aan de Universiteit van Amsterdam en CEO van neuro-marktonderzoeksbureau Neurensics

“Of je nou communiceert met je klanten, je aandeelhouders, je lief of je kind, niets is overtuigender dan een verhaal vertellen. Dat wist je allang. Maar weet je ook welke ingrediënten je precies in je verhaal moet stoppen? Dat lees je in Supercharge your stories. Een belangrijk en fascinerend boek, dat prachtig is geïllustreerd. Lezen!”

Aartjan van Erkel - Beruchtste copywriter van Nederland en tweevoudig nummer 1 bestsellerauteur

Trefwoorden: supercharge stories marketing storytelling gedragspsychologie psychologie handleiding

Specifications
  • Publisher
    Van Duuren Management
  • Edition
    1
  • Pub date
    Mar 2022
  • Pages
    192
  • Theme
    Sales and marketing
  • Dimensions
    242 x 172 x 24 mm
  • Weight
    814 gram
  • EAN
    9789089656261
  • Paperback / Sewn
    Paperback / Sewn
  • Language
    Dutch

Customer reviews

Want to write a review?

Log in to your account or create your own account.

login

related products

Genoeg van reclame

Genoeg van reclame

Paul ter Heyne
€25.00
The customer leader

The customer leader

Rudy Moenaert
€34.95