0
Foundations of IT Service Management op basis van ITIL
Foundations of IT Service Management op basis van ITIL

Foundations of IT Service Management op basis van ITIL

Jan van Bon

Paperback / Ingenaaid | Nederlands
  • Op werkdagen voor 21 uur besteld, de volgende dag geleverd.
  • Niet op voorraad in onze winkel
€ 34,83
Omschrijving

IT Service Management is de afgelopen jaren wereldwijd uitgegroeid tot een erkend vakgebied. Organisaties zijn inmiddels zo afhankelijk van de automatisering van grote delen van hun bedrijfsprocessen dat de kwaliteit van de IT-dienstverlening en de afstemming van die dienstverlening op de eisen van de organisatie een zaak van levensbelang is geworden.

Het door ITSMF uitgegeven "Foundations of IT Service Management op basis van ITIL" (voorheen: IT Service Management een introductie op basis van ITIL) is inmiddels in Nederland een standaardwerk voor een grondige kennismaking met het vakgebied. Het is zowel een overzichtelijke introductie op de boeken uit de IT Infrastructure Library (ITIL) als een studieboek ter voorbereiding op het EXIN-examen voor het Foundation Certificate in IT Service Management.

In deze nieuwe uitgave is een schat aan praktische ervaring verwerkt die door de redactie kon worden ingebracht. Het boek is afgestemd op de actuele teksten van de OGCuitgaven Service Support en Service Delivery. Dankzij de samenwerking tussen EXIN en ITSMF is de redactie er in geslaagd om de tekst optimaal te laten aansluiten op de eisen voor het ITIL Foundation examen.

Nieuw in deze uitgave zijn een hoofdstuk over het ITIL Foundations examen, met 30 uitgewerkte voorbeeldvragen, en een hoofdstuk met een voorbeeldcase. En met het nieuwe trefwoordenregister is de bruikbaarheid als naslagwerk nog aanzienlijk verbeterd. Bij alle aanpassingen en vernieuwingen zijn de belangrijkste uitgangspunten voor het boek hetzelfde gebleven. Het boek biedt een actuele inleiding op het dynamische vakgebied van IT Service Management en is als zelfstandig studieboek te gebruiken. Het pretendeert echter niet op alle vragen uit de veelzijdige praktijk van IT-beheer een kant en klaar antwoord te hebben. Ook deze editie van het boek nodigt uit tot discussie en
vergelijking van 'best practice' met de eigen ervaringen.

Dit boek voorziet ongetwijfeld in een grote behoefte en verdient het om niet alleen gelezen en bestudeerd te worden, maar vooral ook, met wijsheid, gebruikt te worden in de praktijk.

Lex Hendriks, EXIN (Productmanager ITIL, PRINCE2 en ISPL)

Specificaties
  • Uitgever
    Van Haren Publishing
  • Druk
    1
  • Bladzijden
    275
  • Genre
    Gezondheidswetenschappen
  • Afmetingen
    240 x 170 x 19 mm
  • Gewicht
    591 gram
  • EAN
    9789077212714
  • Bindwijze
    Paperback / Ingenaaid
  • Taal
    Nederlands

Reviews van klanten

Ook een review schrijven?

Log in op uw account of maak een eigen account aan.

Inloggen

Gerelateerde producten

Vaccinatie Is Geen Immunisatie

Vaccinatie Is Geen Immunisatie

Tim O'Shea
€ 24,95
Hallo lieverd

Hallo lieverd

Kim van Schie
€ 10,00
Schoolmania

Schoolmania

Ingrid van Essen
€ 10,99
Schepping en Kanker

Schepping en Kanker

Jan Ramakers
€ 15,95