• Geen verzendkosten vanaf €15,-
  • Uw cadeaus gratis ingepakt
  • Bestellen zonder account mogelijk
  • Geen verzendkosten vanaf €15,-
  • Uw cadeaus gratis ingepakt
  • Bestellen zonder account mogelijk

Handboek dyslexie

Theorie en praktijk

Tom Braams

Alle bindwijzen en edities

  • Paperback

    2019

    € 85,50

Handboek dyslexie

Theorie en praktijk

Tom Braams

Paperback | Nederlands
  • Op werkdagen voor 23 uur besteld, dezelfde dag verstuurd.
  • Niet op voorraad in onze winkel
€ 85,50
  • Vanaf €15,- geen verzendkosten.
  • 30 dagen ruiltermijn voor fysieke producten

Omschrijving

Hoewel er enorm veel onderzoek naar dyslexie wordt gedaan, is de kennis die dit oplevert weinig toegankelijk. Dit leidt ertoe dat er vaak gewerkt wordt op basis van verouderde inzichten en dat veel meningen die over dyslexie te horen en te lezen zijn weinig bijdragen aan beter begrip. Actuele wetenschappelijke kennis over dyslexie In dit voor het Nederlandse taalgebied unieke Handboek dyslexie is de actuele wetenschappelijke kennis over dit onderwerp op een overzichtelijke wijze samengevat. De vele casuïstiek illustreert bovendien de verscheidenheid van de persoonlijke verhalen die achter de diagnose schuilgaan. Auteur Tom Braams is al ruim dertig jaar werkzaam als diagnosticus en behandelaar van leerstoornissen en kan als geen ander de theorie met de praktijk verbinden. Persoonsgerichte diagnostiek Het uitgangspunt van het boek is dat dyslexie ontstaat als gevolg van kwetsbaarheden in een persoonlijk ecosysteem van aanlegfactoren en omgevingsinvloeden. Het Handboek dyslexie biedt vervolgens handvatten voor persoonsgerichte diagnostiek en voor een evidence-based behandeling, waarin de zwakke punten in dit ecosysteem worden ondersteund en de sterke kanten benut. Voor wie is dit handboek? De doelgroepen van dit boek zijn psychologen en orthopedagogen die in de hulpverlening met mensen met dyslexie werken of hiervoor worden opgeleid en anderen die een up-to-date en volledig overzicht over dit vakgebied zoeken op een wetenschappelijk niveau. Over de auteur Tom Braams (1959) is onderwijspsycholoog, opgeleid aan de Universiteit van Amsterdam. Hij publiceerde veel over lezen, spellen en rekenen, waaronder Dyslexie, een complex taalprobleem (1996, 2002, 2014), Dyslectische kinderen leren lezen (met Anneke Smits) en De gelukkige rekenklas (met Marisca Milikowski). Hij werkt als gz-psycholoog en directeur Zorg bij Braams & Partners, een toonaangevend instituut op het gebied van leerstoornissen.

Specificaties

  • Uitgever
    Boom
  • Druk
    1
  • Verschenen
    mrt. 2019
  • Bladzijden
    672
  • Genre
    Onderwijsfilosofie
  • Afmetingen
    240 x 172 x 35 mm
  • Gewicht
    1315 gram
  • EAN
    9789024426683
  • Paperback
    Paperback
  • Taal
    Nederlands