0
Vanaf €15,- geen verzendkosten.
Snelle levering aan huis, maar ook af te halen in de winkel.
Snelle levering aan huis, maar ook af te halen in de winkel.
€ 38,00

De haven van Antwerpen telt vandaag de dag 65.000 voltijdse banen en genereert bijna 3% van het bruto binnenlands product. Over de manier waarop dit economische complex tot stand kwam, is maar weinig bekend ¿ behalve dat er sinds 150 jaar een bijna explosieve groei moet hebben plaatsgevonden. 'Haven in de branding' analyseert voor het eerst het tijdspad,de oorzaken en gevolgen van deze groei op basis van de goederen-stromen en de toegevoegde-waardecreatie. Zo wordt de waarde van de Antwerpse staaltrafiek verduidelijkt, net als de impact van de tonnage balans, de mythe van de ¿spoorweghaven Antwerpen¿ en het ¿Belgische¿ karakter van de overslag. Ook de groei bij inter-nationale concurrenten Rotterdam en Hamburg komt aan bod. Centraal staat de vraag hoe de haven van Antwerpen goederen-stromen kon aantrekken. Was de haven gelijk een rots in de branding overgeleverd aan de grillen van de stroming, of hadden havenarbeiders en havenbestuurders invloed op de richting en de sterkte van de stroom?

  • Bindwijze: Paperback / Ingenaaid
  • Uitgever: Universitaire Pers Leuven
  • Druk: 1
  • Verschenen: mrt. 2011
  • Taal: Nederlands
  • Bladzijden: 465
  • Genre: Economische geschiedenis
  • Dimensies: 241 x 163 x 35 Millimeters
  • Gewicht: 904 gram
  • EAN: 9789058677020

Reviews van klanten

Ook een review schrijven?

Log in op uw account of maak een eigen account aan.

Inloggen

Dit product heeft nog geen uitgebreide reviews

Geef uw mening en schrijf als eerste een review.

Gerelateerde producten

Caritas in verandering

Caritas in verandering

Albert Buursma
€ 29,00
Tussen stoom en stroom

Tussen stoom en stroom

Daan van Rijn
€ 29,00
Jaarboek 2017

Jaarboek 2017

Ad Knotter
€ 19,95
Women & Power

Women & Power

Beard, Mary
€ 13,95
Philips Best

Philips Best

Bert Tip
€ 34,50