Omschrijving
Met meer dan een miljard gebruikers is Instagram hét socialmediaplatform van dit moment - en dat biedt kansen voor bedrijven. 'Instagram Business voor Dummies' helpt je het verhaal van jouw onderneming te vertellen, klanten te bereiken en inzicht te krijgen in de wensen van je volgers. Dit boek is geschreven door drie Instagram- en marketingexperts, en dankzij hun heldere en praktische uitleg weet jij straks precies hoe je je merk aan de wereld presenteert door middel van aantrekkelijke foto's, verhalen en reels, hoe je pakkende captions schrijft en hoe je het meeste uit Instagram haalt voor jouw bedrijf. Jenn Herman is socialmediaconsultant, spreker en wereldwijd erkend Instagram-expert. Eric Butow is de eigenaar van Butow Communications Group en auteur van meer dan 30 boeken over technologie en computers. Corey Walker is marketingstrateeg en eigenaar van The Marketing Specialist.
nstagram Business voor Dummies / Jenn Herman, Eric Butow, Corey Walker ; vertaling [uit het Engels]: MartÐn van Opbergen voor Fontline ; redactie: Hessel Leistra. - Amersfoort : BBNC Uitgevers, 2021. - XIX, 351 pagina's : illustraties ; 24 cm. In de bekende reeks 'voor Dummies-boeken' is er voor ondernemers nu 'Instagram Business' verschenen.
Het heeft lang geduurd maar drie Instagram-deskundigen hebben zich gebogen over de talrijke mogelijkheden om via dit sociale medium het zakelijk succes uit te breiden. Al vaker is er aandacht besteed aan social media als Facebook, Twitter en LinkedIn terwijl Instagram meestal wordt toegedicht aan privé-toepassingen door en voor jongeren.
Dit boek vormt een complete cursus gericht op het zakelijke gebruik van dit populaire medium. De ondernemer leert hoe hij Instagram moet instaleren en vervolgens komen dan aanwijzingen (lessen) hoe je je doelgroep kunt bereiken, de techniek, het delen van belangrijke informatie, adverteren op Instagram, tv-maken met Instagram-TV, fouten en eerste hulp bij Instagram en de voor Dummie-boeken gebruikelijke samenvattingen ('Het deel van de tientallen').
Ook deze uitgave is overzichtelijk, bruikbaar als instructieboek en naslagwerk en zeer toegankelijk en praktisch geschreven. Voor de ondernemer die zich beweegt op social-media-terreinen een absolute must.