• Geen verzendkosten vanaf €15,-
  • Uw cadeaus gratis ingepakt
  • Bestellen zonder account mogelijk
  • Geen verzendkosten vanaf €15,-
  • Uw cadeaus gratis ingepakt
  • Bestellen zonder account mogelijk

Interne communicatie als managementinstrument

strategieën, middelen en achtergronden

Huib Koeleman

Interne communicatie als managementinstrument
Interne communicatie als managementinstrument

Alle bindwijzen en edities

  • Paperback

    2010

    € 55,25

Interne communicatie als managementinstrument

strategieën, middelen en achtergronden

Huib Koeleman

Paperback | Nederlands
  • Op werkdagen voor 23 uur besteld, dezelfde dag verstuurd.
  • Niet op voorraad in onze winkel
€ 55,25
  • Vanaf €15,- geen verzendkosten.
  • 30 dagen ruiltermijn voor fysieke producten

Omschrijving

Interne communicatie is een van de succesfactoren om een organisatie in deze tijd goed te laten functioneren. Uit onderzoek blijkt dat van bedrijven die goed presteren 80% van de medewerkers vertrouwen heeft in de leiding en vindt dat het management echt naar hen luistert. Bij bedrijven die minder goed presteren, is dat maar 40%. De motivatie van werknemers blijkt vooral van twee zaken af te hangen: de mate waarin men wordt betrokken in een dialoog en de wijze waarop men informatie ontvangt. En het mislukken van veranderingsprocessen bijvoorbeeld, blijkt achteraf vaak te wijten aan het onvoldoende communiceren met medewerkers.
Weliswaar zien steeds meer organisaties dat goede interne communicatie van groot belang is voor het binden en boeien van medewerkers en de diverse aspecten van de bedrijfsvoering. In de praktijk weet men vaak niet hoe de interne communicatie moet worden opgezet, laat staan hoe die kan worden verbeterd. En als er al stappen worden gezet, dan zijn die zendergericht en houdt men onvoldoende rekening met de communicatiewensen van medewerkers.

Interne communicatie als managementinstrument wil een overzicht geven van de diverse facetten van het vakgebied interne communicatie. En het wil communicatiemanagers en de mensen die hiervoor in opleiding zijn, een handreiking bieden bij het opstellen van intern communicatiebeleid en het verbeteren van de communicatiemix. Ook het verbeteren van de effectiviteit van de communicatiekanalen krijgt daarbij de nodige aandacht.
In deze zesde gewijzigde druk is er veel meer aandacht voor het creëren van dialoog en de inzet van social media, zoals blogs en wiki's, en de consequenties van social media voor de interne communicatie. Ook het nieuwe werken komt aan bod. Tevens is het hoofdstuk over veranderingsprocessen uitgebreid en wordt een voorbeeld gegeven van een aankondiging van een reorganisatie.

Het boek is bestemd voor communicatie- en hrm-managers die de interne communicatie in hun organisatie willen verbeteren. Het boek is tevens geschikt voor studenten aan HBO- en universitaire opleidingen die dieper op het onderwerp 'communicatie in organisaties' in willen gaan. Met Nederlandse én Belgische voorbeelden

Over de auteur

Huib Koeleman is mede-oprichter van Wit Communicatieadviseurs in Amsterdam. Als consultant coacht hij managementteams bij veranderingsprocessen en begeleidt hij communicatieafdelingen bij het ontwikkelen van communicatiestrategieën. Hij heeft diverse publicaties op zijn naam staan, waaronder het boek Twitteren op je werk, social media voor interne communicatie (2009 en 2011), Interne communicatie bij verandering (2002 en 2006) en samen met enkele collega's Intranet voor de communicatieprofessional (2000 en 2002). Huib Koeleman ver¬zorgt regelmatig workshops en lezingen over de onderwerpen veranderen, communicatie en social media.

Specificaties

  • Uitgever
    Koninklijke Boom Uitgevers
  • Druk
    6
  • Verschenen
    aug. 2010
  • Genre
    Communicatiewetenschappen
  • Afmetingen
    242 x 158 x 21 mm
  • Gewicht
    599 gram
  • EAN
    9789013077278
  • Paperback
    Paperback
  • Taal
    Nederlands

Gerelateerde producten

The Culture Map

The Culture Map

Erin Meyer
€ 15,00
Getting to Yes

Getting to Yes

Roger Fisher
€ 15,00
Supergaaf

Supergaaf

Robbert Wigt
€ 9,99
Don't push me!

Don't push me!

Genieke Hertoghs
€ 24,90
Hoe werkt dagelijkse communicatie?

Hoe werkt dagelijkse communicatie?

Awia Collectief
€ 22,90
Win elke discussie

Win elke discussie

Mehdi Hasan
€ 24,99