• Geen verzendkosten vanaf €15,-
  • Uw cadeaus gratis ingepakt
  • Bestellen zonder account mogelijk
  • Geen verzendkosten vanaf €15,-
  • Uw cadeaus gratis ingepakt
  • Bestellen zonder account mogelijk

Media en innovatie in een veranderende samenleving

Uitdagingen voor de Vlaamse mediasector

Media en innovatie in een veranderende samenleving
Media en innovatie in een veranderende samenleving

Alle bindwijzen en edities

  • Paperback

    2021

    € 25,00

Media en innovatie in een veranderende samenleving

Uitdagingen voor de Vlaamse mediasector

Paperback | Nederlands
  • Op werkdagen voor 23 uur besteld, dezelfde dag verstuurd.
  • Niet op voorraad in onze winkel
€ 25,00
  • Vanaf €15,- geen verzendkosten.
  • 30 dagen ruiltermijn voor fysieke producten

Omschrijving

Onze media staan vandaag voor gigantische uitdagingen. Businessmodellen worden grondig door elkaar geschud, mediagebruik verschuift van klassieke mediakanalen richting online en mobiel, en lokale mediamerken nemen het steeds meer op tegen internationale spelers zoals Netflix, Facebook of YouTube. Waar we onze favoriete fictiereeksen kijken, welke persoonlijke data we delen met anderen, waar we betrouwbaar nieuws halen en wie beweert geloofwaardig nieuws te brengen: allen zijn ze het laatste decennium aan grote verandering onderhevig. Tegelijkertijd wordt onze samenleving complexer en geconfronteerd met polarisering en de uitholling van het democratisch debat, uitdagingen op het vlak van inclusie en diversiteit, en de blijvende bestendiging van maatschappelijke ongelijkheid. Dit boek bundelt de resultaten van de leerstoel ‘Media in een samenleving in transitie’, een onderzoekssamenwerking tussen VRT, Universiteit Gent en Vrije Universiteit Brussel. Het toont de raakvlakken tussen media-innovatie en maatschappelijke breuklijnen, en welke uitdagingen deze stellen voor de toekomst van het Vlaamse medialandschap.

Tom Evens is professor Media-industrieën en Technologiebeleid aan de Universiteit Gent en verbonden aan de onderzoeksgroep imec-mict-UGent. Hij is medehouder van de leerstoel ‘Media in een samenleving in transitie’ en publiceerde veelvuldig over recente ontwikkelingen in de media- en technologie-industrie, met specifieke aandacht voor streaming- en televisieplatformen, televisiesportrechten en digitale radio. Tim Raats is professor Mediastudies aan de vakgroep Communicatiewetenschappen van de Vrije Universiteit Brussel. Bij het onderzoekscentrum imec-SMIT-VUB leidt hij de Media Economics and Policy Unit. Tim is medehouder van de leerstoel ‘Media in een samenleving in transitie’ en specialiseert zich in Vlaams en Europees mediabeleid en audiovisuele productie in kleine landen.

Specificaties

  • Uitgever
    ASP - Academic and Scientific Publishers
  • Druk
    1
  • Verschenen
    okt. 2021
  • Bladzijden
    227
  • Genre
    Communicatiewetenschappen
  • Afmetingen
    241 x 161 x 12 mm
  • Gewicht
    453 gram
  • EAN
    9789461172280
  • Paperback
    Paperback
  • Taal
    Nederlands

Gerelateerde producten

Getting to Yes

Getting to Yes

Roger Fisher
€ 15,00
Supergaaf

Supergaaf

Robbert Wigt
€ 9,99
Don't push me!

Don't push me!

Genieke Hertoghs
€ 24,90
Hoe werkt dagelijkse communicatie?

Hoe werkt dagelijkse communicatie?

Awia Collectief
€ 22,90
Win elke discussie

Win elke discussie

Mehdi Hasan
€ 24,99
Excellent onderhandelen

Excellent onderhandelen

Roger Fisher
€ 23,99