• Geen verzendkosten vanaf €15,-
  • Uw cadeaus gratis ingepakt
  • Bestellen zonder account mogelijk
  • Geen verzendkosten vanaf €15,-
  • Uw cadeaus gratis ingepakt
  • Bestellen zonder account mogelijk

Mediarelaties en persvoorlichting

framen, pluggen en positioneren bij politiek en overheid

Chris Aalberts & Maarten Molenbeek

Mediarelaties en persvoorlichting
Mediarelaties en persvoorlichting

Alle bindwijzen en edities

Mediarelaties en persvoorlichting

framen, pluggen en positioneren bij politiek en overheid

Chris Aalberts & Maarten Molenbeek

Paperback | Nederlands
  • Op werkdagen voor 23 uur besteld, dezelfde dag verstuurd.
  • Niet op voorraad in onze winkel
€ 39,50
  • Vanaf €15,- geen verzendkosten.
  • 30 dagen ruiltermijn voor fysieke producten

Omschrijving

Traditionele en online media spelen een steeds belangrijkere rol in de wereld van overheid en politiek. Er gaat geen dag voorbij of volksvertegenwoordigers, wethouders, ministers of ambtenaren zijn in het nieuws. Persvoorlichters proberen deze media-aandacht in goede banen te leiden. Zij verzorgen alle mogelijke vormen van communicatie om het beleid van politici en daarmee ook de politici zelf zo goed mogelijk te presenteren. In dit boek komen verschillende aspecten van persvoorlichting en mediarelaties aan de orde. Welke veranderingen hebben plaatsgevonden in de wereld van politiek en overheid waardoor media zo aan belang hebben gewonnen? Wat zijn de verschillende soorten adviseurs die zich met dit thema bezighouden? In hoeverre zijn zij op te vatten als spindoctors? Welke strategie hanteren zij en in hoeverre zijn zij bepalend voor de communicatiestrategie richting de media? Dit boek gaat in op het verkrijgen van aandacht van de traditionele en online media. Hoe spelen persvoorlichters in op de nieuwsvoorkeuren van journalisten, hoe onderhandelen zij met journalistieke redacties en welke rol spelen sociale media hierbij? Hoe kan het beste beeld worden neergezet: door middel van framing van beleidsvoorstellen, door personalisering van politiek of door het lekken van informatie? Dit boek gaat in op zowel de theorie als praktijk van mediarelaties en persvoorlichting en is geschikt voor cursussen overheidscommunicatie, politieke communicatie, persvoorlichting, mediarelaties en journalistiek. Chris Aalberts is docent en onderzoeker politieke communicatie. Maarten Molenbeek is bestuursvoorlichter bij de gemeente Rotterdam.

Specificaties

  • Uitgever
    Boom Lemma uitgevers
  • Druk
    1
  • Verschenen
    apr. 2014
  • Genre
    Public relations
  • Afmetingen
    240 x 170 x 14 mm
  • Gewicht
    404 gram
  • EAN
    9789462363861
  • Paperback
    Paperback
  • Taal
    Nederlands

Gerelateerde producten

De houdgreep

De houdgreep

Anet Bleich
€ 15,00
Verandering

Verandering

Damon Centola
€ 24,99
LinkedIn voor bedrijven

LinkedIn voor bedrijven

Corinne Keijzer
€ 15,00
Webcare

Webcare

Renée van Zijl
€ 19,50
Issuesmanagement

Issuesmanagement

Frank Korver
€ 39,50