0
Vanaf €15,- geen verzendkosten.
I.v.m. de drukte bij PostNL kan vertraging in de levering optreden.
Snelle levering aan huis, maar ook af te halen in de winkel.
€ 24,50

Economie en samenleving veranderen in razend tempo. We kopen, verkopen en handelen steeds vaker via internet. Daarnaast ontwikkelt zich een deeleconomie waarin toegang (delen of ruilen) belangrijker is dan bezit. Ook de circular economy wint aan gewicht: aandacht voor circulaire stromen, het sluiten van kringlopen en hergebruik van grondstoffen (cradle to cradle). We leven in een tijd van industriële revolutie. Een wisseling van wat economen Kondratjevgolven noemen: 'lange golven' in economische grondslagen. Nederland kantelt: van een op fossiele brandstoffen gebaseerde economie veranderen we naar een op ICT gebaseerde economie. Wet- en regelgeving volgen. Het systeem kraakt. Vrij naar Cruijff: je ziet het pas als je het doorhebt... In "Nieuwe businessmodellen en nieuwe economie" wordt de opkomst van de informatie-economie, de deel-economie en de circulaire economie beschreven en toegelicht met sprekende voorbeelden. Het boek gaat in op vragen als: wat betekenen veranderingen in de economie voor het bedrijfsleven en de toekomst van bedrijven? Hoe kan het onderwijs anticiperen op de arbeidsmarkt van de toekomst? Hoe verhouden burger en bestuur, lokaal en centraal zich tot elkaar? Doe het zelf? Doe het ter plekke? De rode draad bij de antwoorden op deze vragen: concretisering vanuit een handelingsperspectief. Wat betekenen alle veranderingen voor jou, wat heb je eraan en waar liggen de nieuwe kansen? Dit boek zet een toekomstperspectief neer en reikt gereedschap aan voor de ontwikkeling van nieuwe businessmodellen. Auteur is innovatiesocioloog Gertrud Blauwhof, lector Innoverend Ondernemen aan De Haagse Hogeschool. Zij heeft meerdere publicaties over innovatieprocessen op haar naam staan. Met een voorwoord van Adjiedj Bakas.

  • Bindwijze: Hardback / gebonden
  • Uitgever: Eburon Uitgeverij B.V.
  • Druk: 1
  • Verschenen: jan. 2017
  • Taal: Nederlands
  • Bladzijden: 220
  • Genre: Economie & bedrijf
  • Dimensies: 207 x 205 x 17 Millimeters
  • Gewicht: 767 gram
  • EAN: 9789463011075

Reviews van klanten

Ook een review schrijven?

Log in op uw account of maak een eigen account aan.

Inloggen

Dit product heeft nog geen uitgebreide reviews

Geef uw mening en schrijf als eerste een review.

Gerelateerde producten

Reclamepsychologie

Reclamepsychologie

Rene van Hoften
€ 30,50
Grondslagen van de marketing

Grondslagen van de marketing

Bronis Verhage
€ 28,25