0
Ondernemen voor transitie

Ondernemen voor transitie

ruimte maken voor fundamentele vernieuwing

Michiel van Yperen, Chris Roorda & Sophie Buchel

Paperback / Ingenaaid | Nederlands
Ondernemen voor transitie
  • Op werkdagen voor 23 uur besteld, de volgende dag geleverd.
  • Niet op voorraad in onze winkel
€ 23,50
Omschrijving

Een handelaar in groente en fruit die zich inspant voor de bodemkwaliteit in Afrika. Een kledinginkoper die een leasemodel voor spijkerbroeken introduceert. Beiden zijn ondernemers die inzien dat de huidige gang van zaken in hun sector onvolhoudbaar is en buiten de gebaande paden werken aan werkelijke verandering. Ondernemen voor transitie laat zien hoe zulke koplopers een cruciale rol spelen in de transitie naar een nieuw tijdperk waarin ondernemen anders - en beter - kan. Een toekomst waarin schoon, mensvriendelijk en winstgevend ondernemen normaal is. Het boek introduceert de transitieaanpak als manier om ruimte te maken voor fundamentele verandering. Aan bod komen de ervaringen die zijn opgedaan binnen het bedrijvennetwerk van MVO Nederland, in de sectoren leer, textiel, tuinbouw, maritiem, stedelijke ontwikkeling en chemie. In elk van deze sectoren zijn duurzame doorbraken dichterbij gebracht door het opschudden en uitdagen van de sector, het realiseren van iconische innovaties, vinden van nieuwe belangen en kansen, en door het verbinden tussen de 'voorhoede' en de volgers. Geïllustreerd met inspirerende verhalen van koplopers biedt Ondernemen voor transitie lessen en praktische handvatten aan bestuurders, procesbegeleiders, ondernemers en veranderaars voor het versnellen en richtinggeven van transities. Zodat de koplopers van nu de trendsetters van straks zullen blijken. Michiel van Yperen is senior projectleider bij MVO Nederland. Chris Roorda en Sophie Buchel zijn als onderzoeker en adviseur verbonden aan DRIFT.

Specificaties
  • Uitgever
    Boom
  • Druk
    1
  • Verschenen
    jan. 2017
  • Bladzijden
    144
  • Genre
    Management algemeen
  • Afmetingen
    211 x 136 x 15 mm
  • Gewicht
    212 gram
  • EAN
    9789024405879
  • Bindwijze
    Paperback / Ingenaaid
  • Taal
    Nederlands

Reviews van klanten

Ook een review schrijven?

Log in op uw account of maak een eigen account aan.

Inloggen

Gerelateerde producten

Wij is belangrijker dan why

Wij is belangrijker dan why

Paul van Schaik
€ 29,99
Marktplaats

Marktplaats

Olivier van Duijn
€ 20,00
Storytelling met data

Storytelling met data

Cole Nussbaumer Knaflic
€ 39,99
Verkoopgeluk

Verkoopgeluk

Monique Delsink
€ 29,95