• Geen verzendkosten vanaf €15,-
  • Uw cadeaus gratis ingepakt
  • Bestellen zonder account mogelijk
  • Geen verzendkosten vanaf €15,-
  • Uw cadeaus gratis ingepakt
  • Bestellen zonder account mogelijk

Parkeren in het ruimtelijk domein

Ed van Savooyen, Ernst Bos, Martin Blankendaal & Pieter Delleman

Alle bindwijzen en edities

  • Paperback

    2020

    € 49,00

Parkeren in het ruimtelijk domein

Ed van Savooyen, Ernst Bos, Martin Blankendaal & Pieter Delleman

Paperback | Nederlands
  • Leverbaar. De levertijd is 5 werkdag(en).
  • Niet op voorraad in onze winkel
€ 49,00
  • Vanaf €15,- geen verzendkosten.
  • 30 dagen ruiltermijn voor fysieke producten

Omschrijving

Parkeren in het Ruimtelijk domein In Nederland bezitten we samen 8,5 miljoen personenauto’s, ongeveer 21 miljoen fi etsen en 1,8 miljoen e-bikes. Daarnaast zijn er nog vele honderdduizenden bestelauto’s, brommers, scooters motoren etc. De ruimtelijke impact van parkeren- en daarmee tevens de financiële impact – is enorm en levert regelmatig hoofdbrekens op bij (her) ontwikkelingsopgaves. Hoe parkeerfaciliteiten zo in te passen dat de ruimtelijke kwaliteit niet wordt aangetast, is de vraag. Een vraag die steeds pregnanter wordt in de discussie over klimaatadaptatie en in nieuwe visies op een stedelijke omgeving waar het goed wonen, werken en recreëren is. Adequaat en integraal parkeerbeleid en een toegeruste organisatie zorgen voor het beheersbaar houden van dit parkeervraagstuk. Deze uitgave plaatst parkeren in een ruimtelijke context. Er worden handvatten gegeven hoe de parkeervraag berekend en gefaciliteerd kan worden, hoe het gebruik kan worden gereguleerd en welke wettelijke kaders op parkeren van toepassing zijn. De vele soorten parkeervoorzieningen en hun toepassingsmogelijkheden zoals we die nu kennen worden beschreven, maar ook nieuwe ontwikkelingen als de zelfrijdende auto worden benoemd. Aan bod komt ook de parkeerexploitatie en de organisatie, de relevante aspecten die zorgen dat de fysieke parkeervoorzieningen bij blijven dragen aan een leefbare en bereikbare omgeving Ernst Bos’ specialisme is de exploitatie, organisatie en fi nanciële waardering van parkeervoorzieningen. Pieter Delleman heeft veel praktische ervaring opgedaan met gebiedsontwikkeling en past deze kennis toe bij het verwezenlijken van concrete en innovatieve parkeeroplossingen. Martin Blankendaal adviseert vooral over de ontwikkeling, het ontwerp en de haal baarheid van parkeervoorzieningen. Martin is werkzaam bij De Parkeeradviseur, Parkeeradvies en Ontwerp Ed van Savooyen is evenals Ernst en Pieter werkzaam bij Spark, adviesbureau voor parkeren. Ed is gespecialiseerd in integrale parkeervraagstukken in de (beleidsmatige) context van economie, ruimtelijke ordening, verkeer en vervoer en milieu.

E. (Ernst) Bos Ernst heeft als specialisme de exploitatie, organisatie en financiële waardering van parkeervoorzieningen. Het parkeren op een adequate wijze regelen zodat parkeren zo min mogelijk gedoe is voor gebruikers, is zijn vertrekpunt bij een parkeeropgave. Om daarna organisatie en exploitatie binnen strikte financiële en ruimtelijke kaders te structureren. Maar nadrukkelijk met een scherp oog voor de plek van parkeren als onderdeel van mobiliteit. Vaste waarden ten aanzien van het autobezit en -gebruik gaan door de opkomst van deelauto’s en serviceconcepten in de toekomst verloren en vragen om een nieuwe visie op parkeren en de ruimte die daarvoor gewenst en nodig is. Profielfoto Ed van Savooyen E. (Ed) van Savooyen Ed is gespecialiseerd in integrale parkeervraagstukken in de (beleidsmatige) context van economie, ruimtelijke ordening, verkeer en vervoer en milieu. Binnen die vraagstukken staat de samenhang tussen de parkeerbehoefte (beleidsnormen versus werkelijk gebruik), de te stellen kwaliteitseisen, de eigendoms- en (beheer)organisatieaspecten en de financiële haalbaarheid centraal. In opdrachten bekleedt hij vaak de rol van analist, coach of project- of procesmanager. M. (Martin) Blankendaal Martin is gespecialiseerd in de ontwikkeling van parkeervoorzieningen, zowel uit het oogpunt van het ontwerp als vanuit de inrichting, de exploitatie en het beheer. Martin adviseert op onder meer deze aspecten diverse opdrachtgevers uit zowel de publieke als de private sector. Hij heeft over dit vakgebied regelmatig gepubliceerd. Zo schreef hij onder meer een CROW-brochure over mechanisch parkeren en was hij medeauteur van NEN 2443 - Parkeren en stallen van personenauto’s op terreinen en in garages. Profielfoto Pieter Delleman P. (Pieter) Delleman Pieter heeft als sociaal geograaf gewerkt aan diverse projecten op het snijvlak van ruimtelijke ordening, milieu en verkeer & vervoer. Als project- en procesmanager bij verschillende gebiedsontwikkelingen is hij ervan overtuigd dat parkeren vooral kansen biedt om een goed functionerende en kwalitatief betere ruimte te realiseren. Zijn ideeën hierover past hij toe in diverse projecten op het gebied van visie en beleid alsook in uitvoering (regulering).

Specificaties

  • Uitgever
    Berghauser Pont Publishing
  • Druk
    2
  • Verschenen
    sep. 2020
  • Bladzijden
    175
  • Genre
    Constitutionele en bestuurlijke wetgeving: algemeen
  • Afmetingen
    208 x 147 x 12 mm
  • Gewicht
    248 gram
  • EAN
    9789492952417
  • Paperback
    Paperback
  • Taal
    Nederlands