Omschrijving
Waarom hebben te veel bedrijven na een paar vermoeiende beursdagen niet genoeg bezoekers en potentiële klanten gesproken op hun stand? Klanten die in de toekomst zorgen voor omzet en groei? Deelnemen aan beurzen kan je bedrijf écht veel opleveren, maar dan moet je het wel goed doen en de juiste keuzes maken. Keuzes als het gaat om je beursmarketing, je beursstand, je voorbereiding en je follow-up. Michel Rijnberg heeft een lang trackrecord als beursexpert en succesvol beursmarketeer. In dit boek legt hij je uit hoe je jouw beursdeelname maximaal succesvol maakt. Hoe je véél meer klanten en omzet krijgt door een slimme aanpak, een goede marketing, een doordachte beursstand en een heldere beurscommunicatie. Na het lezen van dit boek weet je hoe je stand eruit moet zien, op welke manier je potentiële klanten aantrekt en wat je moet doen en laten in de preshow- en aftershowmarketing. Zodat jouw beurs een commercieel succes wordt die je omzet een boost geeft en je bedrijf laat groeien.
Michel Rijnberg is vanaf 1989 werkzaam in ‘de wereld van beurzen’. Na zijn eerste kennismaking met beurzen en stands had hij niet veel later een leidinggevende functie bij een grote Europese organisatie in displays, beursstands en standbouw. In zijn lange carrière bezocht hij honderden beurzen en sprak hij met duizenden exposanten, marketeers, directeuren en ondernemers. Daarbij was hij vooral nieuwsgierig naar wat precies de succesfactoren zijn bij het deelnemen aan beurzen. Waarom haalt de ene exposant wel keer op keer veel nieuwe klanten binnen met zijn beurs, terwijl een andere niet tevreden is en teleurgesteld afhaakt? Wat moeten exposanten doen en laten om succes te hebben?