• Geen verzendkosten vanaf €15,-
  • Uw cadeaus gratis ingepakt
  • Bestellen zonder account mogelijk
  • Geen verzendkosten vanaf €15,-
  • Uw cadeaus gratis ingepakt
  • Bestellen zonder account mogelijk

Scoren met je beursdeelname

Hoe je véél meer klanten en omzet haalt uit jouw beurs

Michel Rijnberg

Alle bindwijzen en edities

Scoren met je beursdeelname

Hoe je véél meer klanten en omzet haalt uit jouw beurs

Michel Rijnberg

E-boek
| Nederlands | Digitaal watermerk
  • Niet leverbaar
€ 29,99
  • Vanaf €15,- geen verzendkosten.
  • 30 dagen ruiltermijn voor fysieke producten

Omschrijving

Waarom hebben te veel bedrijven na een paar vermoeiende beursdagen niet genoeg bezoekers en potentiële klanten gesproken op hun stand? Klanten die in de toekomst zorgen voor omzet en groei? Deelnemen aan beurzen kan je bedrijf écht veel opleveren, maar dan moet je het wel goed doen en de juiste keuzes maken. Keuzes als het gaat om je beursmarketing, je beursstand, je voorbereiding en je follow-up. Michel Rijnberg heeft een lang trackrecord als beursexpert en succesvol beursmarketeer. In dit boek legt hij je uit hoe je jouw beursdeelname maximaal succesvol maakt. Hoe je véél meer klanten en omzet krijgt door een slimme aanpak, een goede marketing, een doordachte beursstand en een heldere beurscommunicatie. Na het lezen van dit boek weet je hoe je stand eruit moet zien, op welke manier je potentiële klanten aantrekt en wat je moet doen en laten in de preshow- en aftershowmarketing. Zodat jouw beurs een commercieel succes wordt die je omzet een boost geeft en je bedrijf laat groeien.

Wie ben ik? In 1989, ik was nog maar net droog achter de oren, kwam ik terecht bij de Nederlandse vestiging van een toen nog Europese fabrikant van standbouwsystemen. Dat was mijn eerste kennismaking met beurzen en stands. Toen ik daar een paar jaar later leiding aan mocht geven, begon de liefde voor alles wat met beurzen te maken heeft verder te groeien. Ik had de mooiste baan ter wereld, want ik mocht met marketeers, verkoopleiders en ondernemers praten over hoe ik een bijdrage kon leveren aan de presentatie van hun merk of bedrijf. De insteek daarbij was de verkoop van beursstandsystemen. Daar had de buitenlandse eigenaar van het bedrijf mij nu eenmaal voor aangenomen. Ik kreeg de kans een leidende rol binnen de Europese organisatie op me te nemen. Naast mijn rol als directeur Benelux was ik ook verantwoordelijk voor de Europese marketing en de ontwikkeling van modulaire standbouwsystemen. Daarnaast mocht ik leidinggeven aan internationale teams. Na de overname van de Europese groep door een bedrijf uit India verlegden we onze focus steeds verder op fullservicestandbouw. Onze kring van klanten werd hierdoor breder en internationaler, en we konden een nog grotere bijdrage leveren aan hun beursresultaat. Ik vond het wel jammer dat we te vaak alleen werden ingeschakeld voor ‘slechts’ het bouwen van hun stand. De contacten met internationale klanten bleven dan veelal beperkt tot enkele (Skype)telefoongesprekken, waarin we vooral de uitvoering van de stand bespraken. Al waren er gelukkig ook klanten met wie ik wél op marketing- en strategisch niveau kon brainstormen over hun totaalaanpak: over hoe we samen van hun beursdeelname een commercieel succes konden maken. Bij die klanten door wie we alleen werden gevraagd voor het bouwen van de stand, twijfelde ik regelmatig over de effectiviteit en het resultaat ervan. Ook had ik soms zo mijn bedenkingen over de beursaanpak van deze bedrijven. Ik had vaak zo mijn bedenkingen over de beursaanpak van deze bedrijven Zo werd er veel geld uitgegeven aan minder relevante zaken waardoor er voor dingen die écht het verschil konden maken geen budget meer was. Het resultaat was dan dat mijn klant na afloop van de beurs niet of niet helemaal tevreden was over het aantal leads of de kwaliteit ervan. Dat zat me niet lekker. Omdat ik wist dat het beter had gekund. Eind 2018 vond ik het mooi geweest. Al langere tijd had ik het gevoel dat velen denk ik wel herkennen, namelijk dat het tijd werd voor een nieuwe omgeving. Bij de meesten blijft het bij dat gevoel, maar in mijn geval zette ik wél de stap. Daardoor had ik de tijd om naast reizen eindelijk dit boek te schijven. Iets wat ik al lang van plan was. De boeken en artikelen over beurzen die ik zelf had gelezen, vond ik vaak teleurstellend en gewoon niet goed. Te theoretisch, te veel open deuren en soms zelfs met onjuiste informatie. En van sommige begon ik spontaan te gááápen. Het lezen van een zakelijk boek moet in mijn ogen net zo zijn als het zaken-doen zelf. Behalve dat het wat oplevert, moet het ook nog een beetje leuk zijn. Als jij na het lezen van dit boek vindt dat ik hierin ben geslaagd, ben ik dik tevreden. Privé ben ik gelukkig met de liefste vrouw en de mooiste hond ter wereld (of was het nou andersom? ;)) en besteed ik mijn vrije tijd aan mijn andere passies: reizen, watersport en vissen, bij voorkeur gecombineerd. Daarnaast ben ik bovenmatig geïnteresseerd in marketing – vooral onlinemarketing, waarin ik de afgelopen vijftien jaar veel kennis en ervaring heb opgedaan. Zomer 2019, Michel Rijnberg

Specificaties

  • Uitgever
    Het Boekenschap
  • Druk
    1
  • Verschenen
    sep. 2019
  • Bladzijden
    160
  • Genre
    Verkoop en marketing
  • EAN
    9789492723963
  • E-boek
    E-boek
  • Taal
    Nederlands
  • Beveiliging
    Digitaal watermerk

Gerelateerde producten

Krijg de klik

Krijg de klik

Evi Driesen
€ 29,99
Opdrachtgever gezocht

Opdrachtgever gezocht

Jan Willem van den Brink
€ 37,50
Kijkshop

Kijkshop

Hans Corbijn
€ 9,95
AI in marketing

AI in marketing

Charida Dorder
€ 27,99
LinkedIn Power

LinkedIn Power

Marjolein Bongers
€ 20,00