• Geen verzendkosten vanaf €15,-
  • Uw cadeaus gratis ingepakt
  • Bestellen zonder account mogelijk
  • Geen verzendkosten vanaf €15,-
  • Uw cadeaus gratis ingepakt
  • Bestellen zonder account mogelijk

Strategisch management

Spreiding, positionering en samenwerking

Jan Eppink

Alle bindwijzen en edities

Strategisch management

Spreiding, positionering en samenwerking

Jan Eppink

Paperback | Nederlands
  • Op werkdagen voor 23 uur besteld, dezelfde dag verstuurd.
  • Niet op voorraad in onze winkel
€ 64,95
  • Vanaf €15,- geen verzendkosten.
  • 30 dagen ruiltermijn voor fysieke producten

Omschrijving

Strategisch management is geschreven voor studenten en managers die zich verder willen verdiepen in het vakgebied strategie. Eppink beschrijft op een duidelijke en overzichtelijke wijze de stappen die een organisatie kan nemen om tot een succesvolle strategie te komen. Na een analyse van de huidige situatie moet de manager vragen beantwoorden over de drie dimensies van strategie: spreiding, positionering en samenwerking. Vervolgens besteedt Eppink aandacht aan de implementatie van de strategie. En omdat implementeren ook veranderen is, volgt aan het eind van dit boek een bijdrage van prof. A. Cozijnsen over verandermanagement. Dankzij de jarenlange werkervaring van Eppink zijn allerlei herkenbare praktijkvoorbeelden van bekende en ook minder bekende Nederlandse organisaties opgenomen in dit boek. Deze voorbeelden maken het voor de lezer mogelijk om een brug te slaan tussen de eigen praktijk en de gegeven theorie, wat uiteindelijk leidt tot het verbeteren van de eigen organisatie. Als specialist op het vakgebied en als hoogleraar Management en Organisatie met jarenlange werkervaring heeft Eppink al zijn kennis verzameld en gebundeld in dit boek. Dit maakt het boek tot een klassieker die iedere bedrijfskundige op een prominente plek in zijn kast zal willen hebben staan. Ook voor docenten is dit boek een goede leidraad. Dit boek is speciaal afgestemd op de opzet van veel inleidende strategiecursussen in het hbo en op universiteiten. Van de negen onderdelen uit de Body of Knowledge van de Strategic Management Society worden er acht expliciet in dit boek behandeld. Prof. Dr. D. Jan Eppink was jarenlang hoogleraar Management en Organisatie aan de VU. Hij werkte als freelance adviseur voor onder andere de adviesbureaus Berenschot, Felix & Co, en Boer & Croon. Daarnaast was hij lid van verschillende (inter)nationale besturen en van de redactieraden van Strategic Management Journal en Long Range Planning Journal. Ook was hij toezichthouder bij verschillende ondernemingen en zorginstellingen en lid van adviesorganen en commissies. ‘Gelukkig een strategieboek dat begint vanuit de praktijk en het hoofd, hart en de handen van de ondernemer centraal stelt. De kernstrategische vragen die elke ondernemer zich moet stellen en de bijbehorende theorie zonder franje zullen de noodzakelijke scherpte in het succesvol ondernemen in het tweede decenniumvan de 21e eeuw bevorderen’. Prof. dr. F. van Eenennaam, hoogleraar Strategie en partner The Decision Group.

Specificaties

  • Uitgever
    Concept uitgeefgroep
  • Druk
    2
  • Verschenen
    jul. 2019
  • Genre
    Management en managementtechnieken
  • Afmetingen
    261 x 190 x 29 mm
  • Gewicht
    1049 gram
  • EAN
    9789055163052
  • Paperback
    Paperback
  • Taal
    Nederlands

Gerelateerde producten

Spreken in het openbaar

Spreken in het openbaar

Wim Daniëls
€ 20,00
Notities van een generaal

Notities van een generaal

Peter van Uhm
€ 20,00
Waarom vrouwen minder verdienen

Waarom vrouwen minder verdienen

Sophie van Gool
€ 17,50
De essentie van coaching

De essentie van coaching

Yvonne Burger
€ 27,50
Optimaal

Optimaal

Daniël Goleman
€ 24,99