0
Veranderen van maatschappelijke organisaties

Veranderen van maatschappelijke organisaties

praktische concepten en inspirerende praktijkverhalen

Jaap Boonstra, Hans de Bruijn, Yvonne Burger, Rob van Es, Mark van Twist & Hans Vermaak

Paperback / Ingenaaid | Nederlands
Veranderen van maatschappelijke organisaties
  • Op werkdagen voor 23 uur besteld, de volgende dag geleverd.
  • Op voorraad in onze winkel. Direct af te halen.
€ 41,99
Omschrijving

Veranderdeskundige Jaap Boonstra en zijn coauteurs bieden in dit boek een nieuwe benadering voor het succesvol veranderen van maatschappelijke organisaties.Maatschappelijke organisaties zijn bijzonder. Ze bewegen zich in grote maatschappelijke ontwikkelingen en proberen tegelijk trouw te blijven aan hun uitgangspunten. Er zijn veel invloedrijke belanghebbenden en toch moet het belang van de klant, patiënt of leerling centraal blijven staan. Daarom is verandering in deze organisaties lastig en spannend. Dit handboek beschrijft alle aspecten van de veranderproblematiek zoals die speelt bij maatschappelijke organisaties. Het biedt bestuurders en professionals het inzicht en de middelen om impact te hebben in ingewikkelde veranderingsprocessen. Een eerste theoriedeel brengt alle thema's in kaart. Het tweede deel bevat acht uitgewerkte voorbeelden van onder meer woningcorporatie Rochdale, GGZ Rivierduinen, Agentschap Telecom en Brandweer Nederland. In het afsluitende deel brengt Jaap Boonstra theorie en praktijk met elkaar in verband. Prof. dr. Jaap Boonstra is hoogleraar bij ESADE Business School in Barcelona. Hij is tevens docent bij de Nederlandse School voor Openbaar Bestuur. Als adviseur begeleidt hij maatschappelijke organisaties in complexe veranderingen. Voor dit boek hebben auteurs met een reputatie in verandermanagement hun krachten gebundeld. Naast Jaap Boonstra zijn dat Mark van Twist, Yvonne Burger, Rob van Es, Hans de Bruijn en Hans Vermaak. Voor de praktijkcases hebben een aantal bestuurders en adviseurs meegewerkt die midden in de veranderingen hebben gestaan in hun eigen organisatie.

Specificaties
  • Uitgever
    Business Contact
  • Druk
    1
  • Verschenen
    jan. 2017
  • Bladzijden
    528
  • Genre
    Management algemeen
  • Afmetingen
    231 x 170 x 34 mm
  • Gewicht
    852 gram
  • EAN
    9789047009993
  • Bindwijze
    Paperback / Ingenaaid
  • Taal
    Nederlands

Reviews van klanten

Ook een review schrijven?

Log in op uw account of maak een eigen account aan.

Inloggen

Gerelateerde producten

Pitchen op de werkvloer

Pitchen op de werkvloer

Quintin Wierenga
€ 20,00
De veerkracht van Nokia

De veerkracht van Nokia

Risto Siilasmaa
€ 22,50
Wij is belangrijker dan why

Wij is belangrijker dan why

Paul van Schaik
€ 29,99
Marktplaats

Marktplaats

Olivier van Duijn
€ 20,00