0
  • Geen verzendkosten vanaf €15,-
  • Uw cadeaus gratis ingepakt
  • Bestellen zonder account mogelijk

Werken met begaafde leerlingen in de klas

pedagogische sensitiviteit als leidraad

Anouke Bakx, Esther de Boer, Ton van Houtert & Maartje van den Brand

Paperback / Ingenaaid | Nederlands
  • Op werkdagen voor 23 uur besteld, dezelfde dag verstuurd.
  • Niet op voorraad in onze winkel
€ 27,00
Omschrijving

Passend Onderwijs voor alle kinderen zorgt er voor dat ook de ontwikkeling van de begaafde leerling de laatste jaren steeds meer aandacht krijgt. Het goed in kaart brengen van de onderwijsbehoeften van deze leerlingen blijft voor menig leerkracht een hele opgave, terwijl uitdagend onderwijs voor deze leerlingen hard nodig is.

Werken met begaafde leerlingen in de klas is geschreven voor leraren basisonderwijs in opleiding en leraren die in een basisschoolklas lesgeven. Het boek bevat verdiepende informatie, gebaseerd op wetenschappelijke inzichten. Deze inzichten zijn vertaald naar praktische handvatten en tips voor het werken met deze leerlingen in de klas. Aan de hand van casussen uit de praktijk worden diverse relevante thema's behandeld, zoals motivatie, metacognitie en hooggevoeligheid. Rode draad in het boek is de vraag: Wat zou jíj als leerkracht basisonderwijs kunnen doen om deze begaafde leerlingen op een goede manier te ondersteunen?

In het boek geven we ook diverse handreikingen om in de klas aan de slag te gaan. Uitgangspunt hierbij is steeds 'het goed kijken naar en begrijpen van de begaafde leerling'. De wijze waarop we handreikingen en tips hebben geformuleerd sluit aan bij het kijken naar en werken met begaafde leerlingen vanuit een pedagogisch sensitief perspectief. Daarbij sluiten we aan bij recente inzichten ten aanzien van de zijnskant ofwel de gevoeligheid van begaafde leerlingen.

Extra digitaal materiaal bij dit boek is gratis beschikbaar via www.lerarencampus.nl. Om het materiaal te kunnen bekijken en gebruiken dien je een (gratis) account op Lerarencampus te hebben of aan te maken.

Anouke Bakx is lector Leren en Innoveren aan de Fontys Hogeschool Kind en Educatie.
Esther de Boer is onderwijsadviseur bij KPC groep en ECHA- specialist.
Maartje van den Brand is coördinator Talentontwikkeling bij het samenwerkingsverband Plein 013. Ton van Houtert is pabodocent aan de Fontys Hogeschool Kind en Educatie.

Specificaties
  • Uitgever
    Koninklijke Van Gorcum
  • Druk
    1
  • Verschenen
    feb. 2016
  • Bladzijden
    192
  • Genre
    Onderwijsfilosofie
  • Afmetingen
    240 x 167 x 10 mm
  • Gewicht
    401 gram
  • EAN
    9789023254416
  • Bindwijze
    Paperback / Ingenaaid
  • Taal
    Nederlands

Reviews van klanten

Ook een review schrijven?

Log in op uw account of maak een eigen account aan.

Inloggen

Gerelateerde producten

Formatief toetsen in de les

Formatief toetsen in de les

Roel Vos
€ 33,50
Ik zie je!

Ik zie je!

Uschi Lichter
€ 25,90
Speel- en leefruimtes

Speel- en leefruimtes

Bart Declercq
€ 19,99
Herrie in huis

Herrie in huis

Eva Harting
€ 18,95