• Geen verzendkosten vanaf €15,-
  • Uw cadeaus gratis ingepakt
  • Bestellen zonder account mogelijk
  • Geen verzendkosten vanaf €15,-
  • Uw cadeaus gratis ingepakt
  • Bestellen zonder account mogelijk

Do It Ourselves

A New Mentality in Dutch Design

Jeroen Junte

Do It Ourselves
Do It Ourselves

Alle bindwijzen en edities

  • Hardback / gebonden

    2019

    € 42,95

Do It Ourselves

A New Mentality in Dutch Design

Jeroen Junte

Hardback / gebonden | Engels
  • Leverbaar, de levertijd is 2 werkdagen.
  • Niet op voorraad in onze winkel
€ 42,95
  • Vanaf €15,- geen verzendkosten.
  • 30 dagen ruiltermijn voor fysieke producten

Omschrijving

For English see below Nederlandse ontwerpers hebben de afgelopen jaren een scherpe koerswijziging doorgemaakt. De nieuwe lichting ontwerpers kiest nieuwe waarden en uitgangspunten en streeft door onderzoek en samenwerking naar maatschappelijke relevantie en impact. Deze ‘post-crisisgeneratie’ is bevlogen, optimistisch, maar ook pragmatisch met oog voor schoonheid. Humor en het concept als bijna obligate instrumenten zijn verruild voor engagement en vrij onderzoek. Ironie en beschouwende kritiek hebben plaatsgemaakt voor onbevangenheid en dadendrang. Ambacht en lokale productie worden onderzocht als een realistisch alternatief voor vastgelopen systemen. Naast kunst en design worden ook wetenschap, technologie, sociale studies en politiek gezien als speelvelden voor ontwerpers. Kortom, de nieuwste generatie ontwerpers zoekt naar een inhoudelijke verdieping van het vak en streeft naar een positieve bijdrage aan maatschappelijke vraagstukken. Designjournalist en–criticus Jeroen Junte beschrijft voor het eerst deze nieuwe fase in de ontwikkeling van het alom geprezen Dutch Design en voert de lezer langs 199 verrassende, innovatieve en verbazingwekkende projecten en producten. - English - In recent years, Dutch Design has sharply diverged from its previous course. A generation of designers trained in and shaped by the crisis years chose new values and starting points. The focus is now on inquisitive and collaborative makers who strive for social relevance and, if possible, impact. This ‘post-crisis generation’ is committed and optimistic, but also pragmatic and in possession of an eye for beauty. Humour and the almost inescapable concept have been exchanged for engagement and free research and irony and contemplative criticism for open-mindedness and the will to act. Craftsmanship and local production are examined as realistic alternatives to deadlocked systems of production and distribution. In addition to art and design, science, technology, social studies and politics are also seen as design arenas. In short, the latest generation of designers is looking to substantiate the content of the profession and make positive contributions to social issues. Well-known design writer Jeroen Junte is the first to describe this new stage in the development of the widely acclaimed Dutch Design, by way of 199 surprising, innovative, astonishing projects and products.

Specificaties

  • Uitgever
    nai010 uitgevers/publishers
  • Druk
    1
  • Verschenen
    okt. 2019
  • Bladzijden
    288
  • Genre
    Kunst
  • Afmetingen
    281 x 209 x 24 mm
  • Gewicht
    996 gram
  • EAN
    9789462085206
  • Hardback / gebonden
    Hardback / gebonden
  • Taal
    Engels

Gerelateerde producten

Henny Vrienten

Henny Vrienten

Leo Oldenburger
€ 22,99
Droom groot No. 2

Droom groot No. 2

Eva Jinek
€ 29,99
Aan 't water

Aan 't water

Boudewijn Bakker
€ 24,95
Klaartje Wakker

Klaartje Wakker

Willy Vandersteen
€ 7,99
Onderweg en zoveel moois

Onderweg en zoveel moois

Rozemijn Aalpoel
€ 17,99
Breitner

Breitner

Suzanne Veldink
€ 29,95