• No shipping costs from € 15, -
  • Lists and tips from our own specialists
  • Possibility of ordering without an account
  • No shipping costs from € 15, -
  • Lists and tips from our own specialists
  • Possibility of ordering without an account

A first step in teaching students to cope with inward involvement in a value conflict: The design of affective learning experiences

P.Z.A. den Heijer

All bindings and editions

  • Paperback

    2023

    €25.00

A first step in teaching students to cope with inward involvement in a value conflict: The design of affective learning experiences

P.Z.A. den Heijer

Paperback | English
  • Available. Delivery time is 5 working day (s).
  • Not in stock in our shop
€25.00
  • From €15,- no shipping costs.
  • 30 days to change your mind and return physical products

Description

In dit boek worden ontwerpkenmerken beschreven van affectieve leerervaringen die hbo-studenten voorbereiden op beroepssituaties waarin sprake is van een waardenconflict. Affectieve leerervaringen - waarin affect zowel een innerlijk, privé-aspect als een uiterlijk, publiek aspect heeft - moedigen studenten aan om zich te concentreren op hun eigen persoonlijke gevoelens en hun persoonlijke waarden, én om deel te nemen aan affectieve interacties waarin studenten met anderen delen wat ze voelen. Affectieve leerervaringen over waardeconflicten in hbo curricula worden momenteel vanuit een voornamelijk cognitivistisch perspectief aangeboden, waarbij gevoelens objectief en extern worden besproken in relatie tot het waardeconflict zelf en niet subjectief vanuit de persoon. Hierdoor hebben studenten vaak een innerlijke distantie bij een waardenconflict, waardoor gevoelens onbewust hun waardengestuurde professionele standpunten beïnvloeden. Door studenten bewust te laten worden van de eigen gevoelens die een rol spelen bij een waardeconflict leren ze om bewust affectief betrokken te zijn bij waardeconflicten die ze later in hun professionele beroepspraktijk tegen kunnen komen.

Pamela den Heijer (1979) behaalde een bachelor in fysiotherapie en een master in gezondheidswetenschappen, fysiotherapiewetenschappen, onderwijskunde en management van onderwijs, en is opgeleid tot hapotherapeut. Ze gebruikt veel inzichten uit de haptotherapie in haar klas om contact te maken met studenten, in haar onderzoek en in haar werk als onderwijsadviseur. Dit leidde tot haar speciale interesse in affectieve leerervaringen.

Specifications

  • Publisher
    Global Academic Press
  • Edition
    1
  • Pub date
    Nov 2023
  • Pages
    207
  • Theme
    Philosophy and theory of education
  • Dimensions
    240 x 170 x 11 mm
  • Weight
    487 gram
  • EAN
    9789464695342
  • Paperback
    Paperback
  • Language
    English

related products

Handboek doeltaaldidactiek

Handboek doeltaaldidactiek

Sebastiaan Dönszelmann
€34.95
Dans!

Dans!

Etje Heijdanus-de Boer
€37.50
Krachtig anders leren

Krachtig anders leren

Wim Bouman
€24.95
Het gezin is dood - Leve het gezin

Het gezin is dood - Leve het gezin

Michel Vandenbroeck
€29.90
Flexibele leerwegen voor meertalige nieuwkomers

Flexibele leerwegen voor meertalige nieuwkomers

Machteld Vandecandelaere
€31.00