• No shipping costs from € 15, -
  • Lists and tips from our own specialists
  • Possibility of ordering without an account
  • No shipping costs from € 15, -
  • Lists and tips from our own specialists
  • Possibility of ordering without an account

Collaborate or Die

Het co-creatie handboek voor veranderaars

James Veenhoff & Martijn Pater

All bindings and editions

Collaborate or Die

Het co-creatie handboek voor veranderaars

James Veenhoff & Martijn Pater

Paperback | Dutch
  • Ordered on working days before 16h, dispatched the same day
  • In stock in our store. Click & Collect possible during openings hours.
€27.99
  • From €15,- no shipping costs.
  • 30 days to change your mind and return physical products

Description

Wij noemen de jaren tussen 'nu' en 2030 het 'Decennium van Daadkracht'. Al voordat covid toesloeg was duidelijk dat onze uitdagingen te groot zijn om alleen aan te pakken. Meer dan ooit tevoren kunnen en moeten bedrijven en organisaties de krachten bundelen. Zonder samenwerking geen verandering of vooruitgang.

Tot zover niks nieuws, maar de vraag is natuurlijk: hoe? Het antwoord: door de inzet van co-creatie, "samen met experts en stakeholders nieuwe waarde creëren". In dit praktische, actiegerichte en lekker leesbare boek nemen Martijn Pater en James Veenhoff je stap voor stap mee op een reis richting impact.

Ze delen ruim 15 jaar internationale ervaring met corporates, startups, ngo’s en overheden, en ontdoen de term co-creatie van ieder mysterie. Zonder poespas beschrijven ze de belangrijkste vormen en trends, en de Vijf Leidende Principes voor Co-creatie.

Doorspekt met inspirerende cases en praktische tips is Collaborate or die een absolute must-read voor iedereen die de kracht van co-creatie wil inzetten voor vooruitgang. Wil je weten hoe Rainforest Alliance, WNF, Heineken en Philips co-creatie toepassen? Dan is dit het boek voor jou.

Trefwoorden: cocreatie co-creatie handleiding



James is medeoprichter van impact strategie bedrijf Fronteer, dat inmiddels is uitgegroeid tot een van de leidende spelers op het gebied van 'co-creatie'. Met klanten als HEMA, Heineken, KLM, Shell, Eneco, Rabobank, WWF en de Gemeente Amsterdam wordt gewerkt aan opmerkelijke innovaties, altijd vanuit de filosofie 'Business as a force for Good'. In de jaren direct na zijn studies Bedrijfskunde (Nijenrode) en Antropologie (VU Amsterdam) was hij betrokken bij spraakmakende merken en projecten in de mode-industrie (o.a. Evisu, Amsterdam International Fashion Week, Blue Blood, Ganbaroo, Hilfiger), maar de laatste 15 jaar richt hij zich primair op innovaties ten bate van onderwijs en de transitie (zowel economisch als maatschappelijk). In 2012 zette hij met verschillende toonaangevende jeansmerken (o.a. Levis, Gstar, Calvin Klein, Hilfiger, Kings of Indigo, Scotch & Soda) een opleiding tot duurzaam denim ontwikkelaar op: de Jean School. Deze MBO4 opleiding staat inmiddels internationaal zeer hoog aangeschreven: plek 99 in de wereldwijde ranking van modeopleidingen (dus boven menig HBO). Deze ambitieuze ontwikkel-aanpak is inmiddels door diverse ROC instellingen omarmd, met tientallen nieuwe MBO opleidingen als gevolg (in alle sectoren, van beauty en bewegen tot bouw en barpersoneel). Martijn Pater is een ervaren strateeg met meer dan 20 jaar ervaring. Hj is gericht op innovatie, co-creatie, smart cities, mobiliteit, duurzaamheid en strategieën met positieve impact. Hij is industrieel ontwerper, creatief denker en ondernemer. Martijn is medeoprichter van impact strategie bedrijf Fronteer, een B Corp consultancy gevestigd in Amsterdam. Daarnaast is hij medeoprichter van smart city start-up Coding the Curbs en voorzitter van NDSM Energie - een unieke duurzame energiecoöperatie bestaande uit 60 bedrijven gevestigd te Amsterdam. Fronteer pioniert al meer dan 15 jaar op het gebied van co-creatie. Zij hebben een unieke positie - wereldwijd - met hun methodiek. Ze brengen de beste perspectieven in elke branche samen om potentieel te ontsluiten. Inmiddels hebben in 2.500 sessies 15.000 experts deelgenomen aan co-creatie sessies voor onder andere WWF, Rainforest Alliance, Heineken, Philips, Pon, de Gemeente Amsterdam en vele andere organisaties. Martijn vernieuwt ook graag organisaties. Bij Fronteer is cirkel-gebaseerd werken en holacratie inmiddels een sleutel om het menselijk potentieel in de organisatie te ontsluiten. In zijn vrije tijd heeft Martijn een eigen energieneutraal huis gebouwd en een carbon zeilboot gerestaureerd.

Specifications

  • Publisher
    Van Duuren Management
  • Edition
    1
  • Pub date
    Jan 2022
  • Pages
    200
  • Theme
    Management and management techniques
  • Dimensions
    231 x 151 x 16 mm
  • Weight
    369 gram
  • EAN
    9789089655493
  • Paperback
    Paperback
  • Language
    Dutch

related products

Structuurjunkie-planner 2024/2025

Structuurjunkie-planner 2024/2025

Cynthia Schultz
€23.99
Spreken in het openbaar

Spreken in het openbaar

Wim Daniëls
€20.00
De moed om te leiden

De moed om te leiden

Sander Aarts
€22.99
Impact maken met humor

Impact maken met humor

Malinca Verwiel
€25.00
De essentie van coaching

De essentie van coaching

Yvonne Burger
€27.50
Notities van een generaal

Notities van een generaal

Peter van Uhm
€15.00