• No shipping costs from € 15, -
  • Lists and tips from our own specialists
  • Possibility of ordering without an account
  • No shipping costs from € 15, -
  • Lists and tips from our own specialists
  • Possibility of ordering without an account

Data de baas

Transformatie naar een datagedreven organisatie. Wat managers moeten doen, weten en vragen

Erik Jan Hengstmengel

Data de baas
Data de baas

All bindings and editions

  • Paperback

    2024

    €27.50

Data de baas

Transformatie naar een datagedreven organisatie. Wat managers moeten doen, weten en vragen

Erik Jan Hengstmengel

Paperback | Dutch
  • Ordered on working days before 23h, dispatched the same day.
  • In stock in our store. Click & Collect possible during openings hours.
€27.50
  • From €15,- no shipping costs.
  • 30 days to change your mind and return physical products

Description

De hoeveelheid beschikbare data verdubbelt iedere drie jaar. Data is daarmee de olie van de 21e eeuw. De snelgroeiende rol van data en daarop gebaseerde technologieën bieden organisaties grote kansen. In alle aspecten van onze economie en samenleving. Nieuwe producten, smart technology, geoptimaliseerde processen, betere individuele service, alles lijkt mogelijk. Maar tegelijkertijd stellen deze ontwikkelingen organisaties voor grote uitdagingen: • Hoe komen we aan de relevante data? • Wat moeten we doen om de risico’s van cyberaanvallen te minimaliseren? • Op welke wijze kunnen we de privacy van klanten waarborgen? • Hoe zorgen we ervoor dat de gebruikte algoritmes ethisch verantwoord zijn? In Data de Baas gaat Erik Jan Hengstmengel in op de kennis waar bestuurders en managers over moeten beschikken om succesvol de transitie naar een datagedreven organisatie te realiseren. Het boek behandelt de relevante thema’s die spelen, zoals vragen over AI, cyberveiligheid en privacy. Wat moet de manager hiervan weten? Welke vragen moet hij aan de organisatie stellen? Wat zijn de keuzes die moeten worden gemaakt? Dit boek biedt de handvatten hoe u met data (snel) succesvol wordt en tegelijkertijd de risico’s voor uw organisatie beheersbaar maakt. Het is een praktisch hulpmiddel voor iedere bestuurder die wil begrijpen wat er op hem afkomt. Om de voor- en nadelen te kunnen afwegen, de dialoog met interne en externe specialisten te kunnen voeren, en de veranderingen doelgericht te kunnen sturen. Om zo de data de baas te worden in plaats van dat het onbeheersbaar wordt. Een manager wil data gecontroleerd kunnen toepassen. Pas dan maak je data tot een succesvolle driver voor de organisatie. Erik Jan Hengstmengel heeft in zijn lange carrière vele organisaties in binnen- en buitenland begeleid bij succesvolle veranderings- en innovatietrajecten, van start-ups tot wereldconcerns. Met zijn inzicht in de technologische aspecten en zijn ervaring als bestuurder is hij in staat de strategische kansen en uitdagingen zakelijk en leesbaar samen te vatten. Zijn visie en focus op innovatie was de basis voor enkele succesvolle en zeer leesbare managementboeken, waaronder 'De digitale Werker' waarin hij al in 2000 de uitdagingen van het nieuwe werken beschreef (‘Een boeiend boek’, de Volkskrant).

Specifications

  • Publisher
    Mediawerf
  • Edition
    1
  • Pub date
    Jan 2024
  • Pages
    219
  • Theme
    Management and management techniques
  • Dimensions
    199 x 140 x 16 mm
  • Weight
    326 gram
  • EAN
    9789083360737
  • Paperback
    Paperback
  • Language
    Dutch

related products

AI-pionier

AI-pionier

Max van den Broek
€20.00
Werken met WOW

Werken met WOW

Klaske N. Veth
€24.95
Goldratts regels van projectmanagement

Goldratts regels van projectmanagement

Goldratt-Ashlag Goldratt-Ashlag
€24.99
De irrationele organisatie

De irrationele organisatie

Cornell Vernooij
€32.50
Commandant in vier missies

Commandant in vier missies

Kees Matthijssen
€23.95