• No shipping costs from € 15, -
  • Lists and tips from our own specialists
  • Possibility of ordering without an account
  • No shipping costs from € 15, -
  • Lists and tips from our own specialists
  • Possibility of ordering without an account

De inzet van touchpoints

Moderne mediaplanning

Renée van Zijl

All bindings and editions

De inzet van touchpoints

Moderne mediaplanning

Renée van Zijl

Paperback | Dutch
  • Ordered on working days before 23h, dispatched the same day.
  • Not in stock in our shop
€22.95
  • From €15,- no shipping costs.
  • 30 days to change your mind and return physical products

Description

Touchpoints zijn alle momenten waarop een klant, werknemer of andere stakeholder de organisatie of het merk ‘aanraakt’. Een touchpoint kan de drager van de boodschap zijn, maar ook het transportkanaal. Touchpoints kunnen specifieker zijn dan kanalen. In het kanaal ‘winkel’ kan een klant meerdere touchpoints tegenkomen, zoals een display met een aanbieding, een onderhandelingsgesprek met een verkoper over de prijs en een bezoekje aan de servicebalie. Een volledig en actueel overzicht van touchpoints is daarom niet te geven. De lijst is lang en continu aan verandering onderhevig. Om de inzet van touchpoints doelgericht en georkestreerd te laten gebeuren maakt mediaplanning gebruik van de customer journey, een model waarmee het koopbeslissingsproces in kaart gebracht kan worden.

In het boek De inzet van touchpoints. Moderne mediaplanning introduceert Renée van Zijl het begrip touchpoint en legt zij uit wat de rol en functie zijn van touchpoints in moderne mediaplanning. De auteur geeft een overzicht van alle gangbare touchpoints, zowel communicatiemiddelen als communicatiekanalen, en categoriseert deze onder meer in het BOE-model. Zij laat zien welke touchpoints geschikt zijn in de verschillende fases van de customer journey waarin de doelgroep zich bevindt, en welke KPI’s relevant zijn om de effectiviteit van de inzet van touchpoints te kunnen meten. De auteur legt uit hoe een mediaplan tot stand komt en illustreert dit met een casus. Ze gebruikt hierbij inzichten uit de praktijk van grote mediabureaus. Ze doet dit alles in een no-nonsense-stijl waardoor de lezer snel en inzichtelijk wordt geïnformeerd.

Dit boek is voor mbo- en hbo-studenten communicatie en media, marketing, multimedia design, vormgeving en journalistiek. Het is ook geschikt voor communicatie- en marketingprofessionals, die meer willen weten over hedendaagse mediaplanning.



Renée van Zijl is eigenaar van educatieve uitgeverij Econtentenzo. Zij is specialist in het onderwijs en in educatieve content.

Specifications

  • Publisher
    Econtentenzo
  • Edition
    2
  • Pub date
    Nov 2019
  • Pages
    132
  • Theme
    Advertising
  • Dimensions
    229 x 171 x 11 mm
  • Weight
    343 gram
  • EAN
    9789492272133
  • Paperback
    Paperback
  • Language
    Dutch

related products

NIMA MARKETINGFACTS JAARBOEK 2023-2024

NIMA MARKETINGFACTS JAARBOEK 2023-2024

Marketingfacts Redactie
€35.00
Marketingcommunicatie

Marketingcommunicatie

Patrick De Pelsmacker
€74.95
Think Like an Adman

Think Like an Adman

David Snellenberg
€14.99
Marketingfacts Jaarboek 2021-2022

Marketingfacts Jaarboek 2021-2022

Redactie Marketingfacts.nl
€29.95
De Kunst van de Boodschap

De Kunst van de Boodschap

Theo Selhorst
€49.95