0

Gedrag en cultuur in organisaties

Pieternel Dijkstra & Max Wildschut

Paperback / Sewn | Dutch
  • Ordered on working days before 23h, dispatched the same day.
  • Niet op voorraad in onze winkel
€61.75
Description

Werknemers vormen samen de organisatie waarvoor ze werken. Om te begrijpen waarom organisaties functioneren zoals ze doen, is dan ook inzicht in het gedrag van werknemers nodig. In dit boek bespreken de auteurs hoe het gedrag van mensen op de werkvloer kan worden verklaard, hoe werknemers samenwerken en elkaar onderling beïnvloeden en wat de gevolgen hiervan zijn voor hun prestaties, motivatie en welbevinden en voor de organisatie zelf. In aanvulling hierop wordt uitgelegd wat een organisatie kan doen om werknemers beter te laten presteren, beter te laten samenwerken en hun welzijn te verhogen. De lezer wordt daarbij steeds uitgedaagd om theorie en praktijk met elkaar te verbinden aan de hand van cases, opdrachten en zelfreflectie. Het boek bevat belangrijke inzichten voor alle (aanstaande) hr- en managementprofessionals die inzicht willen krijgen in het functioneren van organisaties en een bijdrage willen leveren aan het verbeteren ervan.

Wetenschappelijk naslagwerk over gedrag, persoonlijkheid, motivatie en ontwikkeling van medewerkers, samenwerken, concurreren, organisatiecultuur en -verandering. De informatie in het boek over gedrag en cultuur in organisaties is gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek en kan hierdoor bijdragen aan verbetering van kennis in organisaties en het kunnen maken van effectieve en efficiënte keuzes. Het boek heeft een duidelijke en overzichtelijke opbouw. Na een inleidend hoofdstuk worden drie delen onderscheiden: 'De werknemer', 'Groepen werknemers' en 'Het samenwerkingsverband'. Deze delen zijn opgesplitst in hoofdstukken. De twaalf hoofdstukken sluiten af met een praktijkcase met vragen (antwoorden achter in het boek); extra informatie over een onderwerp uit het hoofdstuk; samenvatting van de kernstof en een uitgebreide literatuuropgave. Aan de hand van tabellen, schema's en teksten in kaders wordt de theorie verduidelijkt en samengevat. Heldere bladspiegel met blauwe steunkleur. Afsluitende index. De auteurs zijn sociaal respectievelijk cognitief psycholoog, trainer en wetenschappelijk onderzoeker.

Specifications
  • Publisher
    Concept uitgeefgroep
  • Edition
    1
  • Pub date
    Jan 2016
  • Theme
    General management
  • Dimensions
    240 x 170 x 20 mm
  • Weight
    680 gram
  • EAN
    9789491743177
  • Product form
    Paperback / Sewn
  • Language
    Dutch

Customer reviews

Want to write a review?

Log in to your account or create your own account.

login

related products

Mag ik even mijn aandacht

Mag ik even mijn aandacht

Inger Strietman
€20.00
Blondjes Beleggen Beter

Blondjes Beleggen Beter

Janneke Willemse
€20.00
In business

In business

Aranka van der Voorden
€24.99
Gelijkspel wint

Gelijkspel wint

Leonie van Mierlo
€23.50