Description
Kunstmatige intelligentie (AI) gaat een grote verandering teweegbrengen in organisaties. Ieder bedrijf wil ‘iets’ met AI, maar weet niet precies wat en waar te beginnen. Dit Handboek AI Strategie is jouw gids voor deze transitie: het vertelt je de stappen die je moet nemen om de technologie toe te passen in je rol, in je team en je organisatie. Je leert alles wat je moet weten en wordt stapsgewijs meegenomen van strategie tot executie. Of je nu een leidinggevende of beslisser bent, dit boek biedt heldere stappen, praktische voorbeelden en nuttige modellen om AI effectief toe te passen. Met inzichten en ervaringen van o.a. Picnic, FrieslandCampina, KPN, ANWB en KVK, krijg je een realistisch beeld van hoe AI in diverse sectoren wordt ingezet. Dit handboek helpt je om business uitdagingen naar AI-oplossingen om te zetten. Je leert onder meer: - AI in je rol, in je team en in je organisatie - De ongekende mogelijkheden van (generatieve) AI - Ethisch en verantwoord AI-gebruik - Van strategie naar executie + De 10 belangrijkste vragen rondom AI glashelder beantwoord + Onmisbare inzichten uit Silicon Valley + Hoe je AI toepast als persoonlijke ‘productiviteitsraket’ Met voorwoord van filosoof Bas Haring.
"Dit is een boek voor leiders die voorbij de AI-hype willen kijken en zich afvragen hoe het praktisch waarde kan opleveren voor bedrijven en mensen. Remy en Job vertellen stap-voor-stap hoe je gebruik maakt van deze technologische revolutie."
"Een fascinerende must-read als wake up-call, dat ons mensen doet begrijpen hoe en waarom AI als ‘tool’ en/of ‘threat’ te gaan zien."
"Na het lezen van dit boek kun je direct aan de slag met een AI-actieplan voor je organisatie. Geen technische voorkennis vereist!"
Job van den Berg en Remy Gieling houden zich vanuit ai.nl sinds jaar en dag bezig met de belangrijkste ontwikkelingen rondom kunstmatige intelligentie (AI). Met hun energie en kennis van zaken helpen ze bedrijven om business uitdagingen naar concrete AI-oplossingen te vertalen. Job en Remy zijn veelvuldig te horen in de landelijke media (o.a. BNR, RTLZ, Nieuwsuur en AD) en zijn mede-oprichters van AI-softwarebedrijf The Automation Group.