• No shipping costs from € 15, -
  • Lists and tips from our own specialists
  • Possibility of ordering without an account
  • No shipping costs from € 15, -
  • Lists and tips from our own specialists
  • Possibility of ordering without an account

Kunst marcheert altijd

Over Rembrandt, Van Gogh en de waarde van artistieke roem

Ruurd Mulder

E-book
Kunst marcheert altijd
Kunst marcheert altijd

All bindings and editions

Kunst marcheert altijd

Over Rembrandt, Van Gogh en de waarde van artistieke roem

Ruurd Mulder

E-book
| Dutch | Digital watermarking
  • Available. Download direct.
€12.99
  • From €15,- no shipping costs.
  • 30 days to change your mind and return physical products

Description

De kunstwereld heeft van oudsher een hoog nieuwekleren-van-de-keizer-gehalte. De oh’s en ah’s zijn niet van de lucht, terwijl het getoonde daar niet altijd aanleiding toe geeft. Niet de artistieke kwaliteit, maar de naam en reputatie van de maker lijken de doorslag te geven als het gaat om de waardebepaling van kunst. Hoe dood ze ook mogen zijn, beroemde kunstenaars zijn als rocksterren. Hun werk wordt voor miljoenen verhandeld, voor hun schilderijen staan mensen massaal in de rij en zo ongeveer ieder denkbaar object is wel bedrukt met beelden die ooit in ateliers zijn ontstaan. Topkunst is inmiddels meer dan interessant. ‘Artists are the biggest brands.’ Maar kunstenaarsroem komt niet zomaar tot stand en dat roept vragen op. Heeft bijvoorbeeld het Van Gogh Museum een Vincent-light gecreëerd? Kan het Rijksmuseum ook een kopie van De Vaandeldrager aan de muur hangen? En kunnen commerciële inzichten iets betekenen voor de achtergestelde positie van vrouwelijke kunstenaars?
Ruurd Mulder biedt een onverwachte kijk op kunst, vanuit de gezichtshoek van marketing en positionering van een merk. Zijn boek geeft de naar beeldende kunst nieuwsgierige lezer – veelgebruiker of aarzelend museumbezoeker – waardevolle nieuwe inzichten.

Ruurd Mulder is als docent cultuur- en mediamarketing verbonden aan de opleiding Creative Business van de Hogeschool van Amsterdam. Eerder publiceerde hij onder meer De kunst van cultuurmarketing en Schandalen in de kunst.

Specifications

  • Publisher
    Walburg Pers B.V., Uitgeverij
  • Edition
    1
  • Pub date
    Aug 2023
  • Pages
    208
  • Theme
    The Arts
  • EAN
    9789464560879
  • E-boek
    E-boek
  • Language
    Dutch
  • Protection
    Digital watermarking

related products

Heimwee moet je koesteren

Heimwee moet je koesteren

Floortje Dessing
€22.50
Wie is de Mol? - Molboekje 2024

Wie is de Mol? - Molboekje 2024

Wie is de Mol?
€17.99
Grote Panda & Kleine Draak

Grote Panda & Kleine Draak

James Norbury
€20.99
Dit gaat nooit voorbij

Dit gaat nooit voorbij

Octavie Wolters
€18.99
Et Heanige Preenske

Et Heanige Preenske

Antoine de Saint-Exupéry
€19.99