• No shipping costs from € 15, -
  • Lists and tips from our own specialists
  • Possibility of ordering without an account
  • No shipping costs from € 15, -
  • Lists and tips from our own specialists
  • Possibility of ordering without an account

Nog wat geleerd vandaag?

Hoe kennis terugkeert in het onderwijs

Maarten Huygen

Nog wat geleerd vandaag?
Nog wat geleerd vandaag?

All bindings and editions

  • Paperback

    2023

    €29.95

Nog wat geleerd vandaag?

Hoe kennis terugkeert in het onderwijs

Maarten Huygen

Paperback | Dutch
  • Ordered on working days before 23h, dispatched the same day.
  • Not in stock in our shop
€29.95
  • From €15,- no shipping costs.
  • 30 days to change your mind and return physical products

Description

WAT LEREN WE VAN ONDERWIJSVERNIEUWINGEN VAN VROEGER? Instructie en kennisoverdracht raakten uit de mode, eerst in de VS, veel later elders en uiteindelijk ook in Nederland en Vlaanderen. De leerling kon toch alles zelf googelen? Dat kon die meestal niet. Taal en rekenen gingen achteruit. In de VS en andere Angelsaksische landen is inmiddels al meer dan een eeuw met zelf ontdekkend leren geëxperimenteerd. Het gevolg: grotere ongelijkheid. Leerlingen werden afhankelijk van de kennis en welstand van hun ouders. Volgens de recente leerpsychologie zijn voor taal en rekenen instructie, kennis en oefening nodig. Maarten Huygen volgt leraren, trainers en wetenschappers die deze inzichten toepassen. Hij doet verslag van een klas van de Alan Turingschool die door systematische voorbereiding zelfs verhaaltjes van Tsjechov kan lezen. Hij bezoekt conferenties waar leraren de nieuwste toepassingen van de leerpsychologie doornemen. De herwaardering van kennis geeft leraren hun onafhankelijke rol terug. Nog wat geleerd vandaag? is een warm pleidooi voor kennisrijk onderwijs. Het laat zien dat ‘het nieuwe leren’ al eeuwen oud is en zet dat in internationaal perspectief. Een boek voor leraren, directeuren, bestuurders, lerarenopleiders, onderwijsbegeleiders, ouders en anderen die zichzelf de vraag stellen: kan een leerling ‘eigenaar zijn van het leerproces’ of is dat slechts schijn? Maarten Huygen was verslaggever, commentator, onderwijsredacteur en chef opinie voor NRC Handelsblad en werkte elf jaar als correspondent in de Verenigde Staten.

Specifications

  • Publisher
    Boom
  • Edition
    1
  • Pub date
    Nov 2023
  • Pages
    312
  • Theme
    Education
  • Dimensions
    211 x 136 x 28 mm
  • Weight
    460 gram
  • EAN
    9789024458011
  • Paperback
    Paperback
  • Language
    Dutch

related products

De Gids 2.0

De Gids 2.0

Eleonoor Van Gerven (redactie)
€55.00
Tractaat over het spieken

Tractaat over het spieken

Cornelis Verhoeven
€20.95
Gedragsverandering

Gedragsverandering

Marieke van der Burgt
€49.95
Handboek arbeid & gezondheid

Handboek arbeid & gezondheid

André Bieleman
€79.95
Differentiëren is te leren!

Differentiëren is te leren!

Meike Berben
€33.95