• No shipping costs from € 15, -
  • Lists and tips from our own specialists
  • Possibility of ordering without an account
  • No shipping costs from € 15, -
  • Lists and tips from our own specialists
  • Possibility of ordering without an account

Patiëntgericht communiceren in de ggz

Remke van Staveren

Patiëntgericht communiceren in de ggz
Patiëntgericht communiceren in de ggz

All bindings and editions

Patiëntgericht communiceren in de ggz

Remke van Staveren

Paperback | Dutch
  • out of stock
€45.25
  • From €15,- no shipping costs.
  • 30 days to change your mind and return physical products

Description

Patiëntgericht communiceren voor de best mogelijke zorg Dit boek is een praktische gids voor alle ggz-hulpverleners die patiëntgericht willen communiceren met hun cliënten of patiënten. Patiëntgericht communiceren werkt. Je bereikt een prettige samenwerkingsrelatie, waarin je je cliënt de best mogelijke zorg kunt bieden. Hij voelt zich beter begrepen, gesteund en erkend. Hij krijgt meer greep op zijn situatie en vergroot zijn zelfredzaamheid. Dat levert belangrijke gezondheidseffecten op. In deze herziene, tweede druk is veel aandacht voor de nieuwe ggz, herstelondersteuning, positieve gezondheid, eigen regie, en ervaringsdeskundigheid. Er zijn geheel nieuwe hoofdstukken toegevoegd over autisme en herstelondersteunende taal. Patiëntgericht communiceren door de ogen van een patiënt Wouter van den Berg, patiënt/ervaringsdeskundige: ‘Zó wil ik behandeld worden als patiënt: erkenning krijgen, gehoord worden, persoonlijke interesse voelen, gelijkwaardigheid bemerken, hoop gevend en leidend tot empowerment. Lees dit boek, zou ik zeggen. Laat je raken en toon dat ook als teken van empathie!’ Aanbevelingen door andere ggz professionals Fredrike Bannink, klinisch psycholoog/auteur oplossingsgerichte leerboeken: ‘Een boek waarmee aan de kunst van het aansluiten recht wordt gedaan! Dit vlot geschreven en praktische boek laat zien hoe je met patiëntgerichte communicatie de kans op tevredenheid vergroot, met positieve gezondheidseffecten. Daartoe lenen zich vooral vaardigheden uit de motiverende gespreksvoering en oplossingsgerichte therapie.’ Peter van Harten, hoogleraar psychiatrie: ‘Zoals Carl Rogers al aangaf is ‘echtheid’ het belangrijkste element in de relatie met de cliënt, en daarvoor is persoonlijke ontwikkeling nodig. Toch kun je de techniek en de systematiek van de gespreksvaardigheden leren uit dit uitstekende, veelomvattende en helder geschreven leerboek. Het is geschikt voor alle hulpverleners en leest nog plezierig ook!’

Specifications

  • Publisher
    Tijdstroom, Uitgeverij De
  • Edition
    2
  • Pub date
    Feb 2019
  • Pages
    272
  • Theme
    Mental health services
  • Dimensions
    240 x 170 x 18 mm
  • Weight
    516 gram
  • EAN
    9789058983275
  • Paperback
    Paperback
  • Language
    Dutch

related products

Ik ben Filopirio

Ik ben Filopirio

Bernard Mandeville
€29.95
Vertroostingen

Vertroostingen

Dirk De Wachter
€24.99
De kunst van het ongelukkig zijn

De kunst van het ongelukkig zijn

Dirk De Wachter
€19.99
Geef me de 5

Geef me de 5

Colette de Bruin
€39.00
Dit is autisme

Dit is autisme

Colette de Bruin
€35.00
Laat me gaan

Laat me gaan

Menno Oosterhoff
€23.99