• No shipping costs from € 15, -
  • Lists and tips from our own specialists
  • Possibility of ordering without an account
  • No shipping costs from € 15, -
  • Lists and tips from our own specialists
  • Possibility of ordering without an account

Theory of Type Design

Gerard Unger

E-book
Theory of Type Design
Theory of Type Design

All bindings and editions

Theory of Type Design

Gerard Unger

E-book
| English | Digital watermarking
  • Available. Download direct.
€29.95
  • From €15,- no shipping costs.
  • 30 days to change your mind and return physical products

Description

For English please see below In Theory of Type Design wordt door de wereldwijd vermaarde typograaf en letterontwerper Gerard Unger voor het eerst een compleet en toegankelijk geschreven theorie van het letterontwerp gepresenteerd. Het handboek bestaat uit 24 beknopte hoofdstukken die op heldere wijze elk een ander facet van het letterontwerp beschrijven, van de invloed van taal tot de digitale ontwikkelingen van vandaag, van de manier waarop het oog en de hersenen lettervormen verwerken tot en met hun uitdrukkingskracht. In dit rijk geïllustreerde boek worden ruim 200 afbeeldingen getoond en praktische voorbeelden gegeven om de stof te verduidelijken. Ook bevat het een uitgebreide glossary waarin de gebruikte terminologie beknopt wordt uitgelegd. De theorie is internationaal georiënteerd en relevant voor typografie-opleidingen, professionals en in tekst en lezen geïnteresseerden over de hele wereld. -- Theory of Type Design by internationally renowned type designer Gerard Unger is the first comprehensive theory of typeface design. This volume consists of 24 concise chapters, each clearly describing a different aspect of type design, from the influence of language to today's digital developments, from how our eyes and brain process letterforms to their power of expression. This splendid book includes more than 200 illustrations and practical examples that illuminate the theoretical material. The terminology is succinctly explained in the volume's extensive glossary. The theory is internationally orientated and relevant for typography courses, professionals and those with a general interest in text and reading all over the world.

Specifications

  • Publisher
    nai010 uitgevers/publishers
  • Edition
    1
  • Pub date
    Oct 2018
  • Pages
    240
  • Theme
    Design, Industrial and commercial arts, illustration
  • EAN
    9789462084513
  • E-boek
    E-boek
  • Language
    English
  • Protection
    Digital watermarking

related products

Het dekenfestijn van Haakplein

Het dekenfestijn van Haakplein

Naomi Harreman
€22.50
Rafale tegen Rafale

Rafale tegen Rafale

Frederic Zumbiehl
€9.99
Scotland

Scotland

Leo
€9.99
Jerom integraal 1

Jerom integraal 1

Willy Vandersteen
€37.50
De avonturen van Biggles

De avonturen van Biggles

Willy Vandersteen
€34.99