• No shipping costs from € 15, -
  • Lists and tips from our own specialists
  • Possibility of ordering without an account
  • No shipping costs from € 15, -
  • Lists and tips from our own specialists
  • Possibility of ordering without an account

Zeevaart en scheepsberging in de 21e eeuw

Meningen van een zeeman

Jan ter Haar

Zeevaart en scheepsberging in de 21e eeuw
Zeevaart en scheepsberging in de 21e eeuw

All bindings and editions

Zeevaart en scheepsberging in de 21e eeuw

Meningen van een zeeman

Jan ter Haar

Hardback / bound | Dutch
  • Ordered on working days before 23h, dispatched the same day.
  • Not in stock in our shop
€22.99
  • From €15,- no shipping costs.
  • 30 days to change your mind and return physical products

Description

Ter Haar beschrijft in "Meningen van een zeeman" de, naar zijn mening, vreemde gang van zaken in de huidige wereld van de scheepvaart en scheepsberging. Het gaat over de enorme overdrijving van gebeurtenissen. Deze brachten hem er toe zijn verbazing op te schrijven. Het was de blokkade in het Suezkanaal door het zeer grote containerschip "Ever Given" dat het laatste zetje gaf. De berging van de eeuw werd het genoemd.

Van het één kwam het ander en de onderwerpen meldden zich als vanzelf: het gaat over het Suezkanaal. Het gaat over reuzeschepen, zowel containerschepen als cruiseschepen, alles zeer groot en buiten proporties. Het gaat over Lloyd's Salvage Arbritration Branch. De oplopende kosten van een berging. Ongevallen met autotransportschepen en veetransportschepen. Kunstmatige intelligentie en autonoom varen. En hoe gaat men om met bemanningen in tijden van oorlog. Het gaat over autoriteiten, ten anker liggen en scheepsbranden. Het foutief opgeven van ladingen, gewichten en samenstelling, veelal uit winstbejag.

Ook over de bemoeienis van Jan en alleman met beleid op het schip mede vanwege goede communicatiemiddelen. De beste stuurlui staan letterlijk aan land. De Onderzoeksraad voor de Veiligheid geeft zelfs in één van haar recentere uitspraken het advies aan een reder een dwingende aanwijzing tijdens de reis op te leggen aan de kapitein. Maar de wet van de zee is anders.

Het gaat uiteraard ook over vluchthavens, de veilige haven voor een schip in nood. Dat vraagt daadkracht. Maar dat moet dikwijls uitgebreid met belangengroepen besproken worden, dat kost veel tijd, tijd die er niet is.

Specifications

  • Publisher
    Lanasta
  • Edition
    1
  • Pub date
    Apr 2024
  • Pages
    148
  • Theme
    Ships and boats: general interest
  • Dimensions
    247 x 177 x 17 mm
  • Weight
    636 gram
  • EAN
    9789464561883
  • Hardback / bound
    Hardback / bound
  • Language
    Dutch

related products

Het Zeilboek

Het Zeilboek

J. Peter Hoefnagels
€21.99
De grote wilde vaart

De grote wilde vaart

Aafke Steenhuis
€39.95
Zware Kees

Zware Kees

Kees Wiersum
€32.50
Cursusboek Marifonie

Cursusboek Marifonie

Eelco Piena
€20.99
Het kleine Zeilboek

Het kleine Zeilboek

J. Peter Hoefnagels
€14.99