0
  • Geen verzendkosten vanaf €15,-
  • Uw cadeaus gratis ingepakt
  • Bestellen zonder account mogelijk

Veelgestelde Vragen

Hieronder vindt u het antwoord op de meeste vragen over onze website en onze winkel. Staat het antwoord op uw vraag hier niet bij? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Welke betaalmethoden kan ik gebruiken op de website van Donner?

U kunt uw bestelling betalen met:

  • iDEAL - Met iDEAL kunt u vertrouwd, veilig en gemakkelijk uw online aankopen afrekenen. U rekent af in uw vertrouwde internet betaalomgeving, op basis van de specifieke beveiligingsmethodes van uw eigen bank: SNS, ASN, Regiobank, ING, ABN Amro, Rabobank, Knab, Triodos, van Lanschot en bunq.
  • Creditcard (Visa, MasterCard) - Veilig betalen met uw creditcard. Met 3-D Secure en Safekey als extra veiligheidschecks. Nadat u uw gegevens heeft ingevoerd zorgen wij samen met uw creditcardorganisatie voor een correcte afhandeling.
  • PayPal - Met PayPal kunt u heel simpel online betalen met enkel uw e-mailadres en PayPal-wachtwoord.
  • Boekenbon - Op onze website kunt u betalen met een digitale Boekenbon. Tijdens het bestellen kiest u bij betaalwijze voor Boekenbon. Met een papieren Boekenbon kunt u niet op internet betalen. LET OP: Met ingang van 1 juli 2020 is de anti-witwasregeling AMLD5 geimplementeerd. Hierdoor geldt bij online betalingen met digitale Boekenbonnen een maximumbedrag van 50 Euro. Voor het resterende bedrag dient u een andere betaalmethode te gebruiken, bijv. iDeal of credit-card.
  • VVV-cadeaukaart - Op onze website kunt u betalen met een digitale VVV-bon. Tijdens het bestellen kiest u bij betaalwijze voor VVV-cadeaukaart. Met een papieren VVV-bon kunt u niet op internet betalen. LET OP: Met ingang van 1 juli 2020 is de anti-witwasregeling AMLD5 geimplementeerd. Hierdoor geldt bij online betalingen met digitale VVV-bonnen een maximumbedrag van 50 Euro. Voor het resterende bedrag dient u een andere betaalmethode te gebruiken, bijv. iDeal of credit-card.
  • Bancontact / Mr Cash - veilig betalen met internetbankieren.
  • Maestro - U kunt eenvoudig en veilig aankopen doen met uw Maestro-kaart.
  • Sofort Banking - Een eenvoudige, directe en veilige betaalmethode op internet.
  • SEPA Credit Transfer / Overboeking - U maakt via uw bankrekening naar het opgegeven bankrekening het bedrag over o.v.v. het bestelnummer. Zodra het geld is ontvangen, dan wordt uw bestelling in behandeling genomen.
  • Bestellen en betalen in onze winkel - U bestelt via deze website en haalt uw bestelling op in onze winkel. U betaalt vooraf of bij het ophalen in de winkel.

Waarmee kan ik betalen in de winkel?

In onze winkel aan de Coolsingel in Rotterdam heeft u de volgende betaalmogelijkheden: Contant, pin, creditcard (Mastercard / Visa), Boekenbon (zowel papier als digitaal) en VVV Cadeaubon/VVV irischeque (zowel papier als digitaal). Houdt u er rekening mee dat wij bij betaling met papieren bonnen geen geld teruggeven. U dient deze dus in zijn geheel te besteden.

Wat is het adres van de winkel en wanneer is de winkel geopend?

De openingstijden en alle overige winkelinformatie vindt u op de Klantenservice & Contact-pagina.

Heeft Donner ook een eigen cadeaubon?

Donner heeft geen eigen cadeaubon. Wel kunt u in onze winkel Boekenbonnen kopen met een waarde naar keuze tussen € 5,00 en € 150,00. Met deze bon kunt u alles wat wij in onze winkel verkopen betalen. Wilt u online een boekenbon kopen? Dan kunt u terecht op www.boekenbon.nl. U kunt niet met Boekenbonnen betalen bij onze onderhuurders Diner at Donner en Velvet Music Donner.

Wat zijn de verzendkosten voor mijn bestelling?

Donner verzendt alle bestellingen vanaf € 15,00 gratis binnen Nederland en België. Voor bestellingen onder € 15,00 (binnen Nederland en België) betaalt u € 2,90 verzendkosten. Voor levering buiten Nederland en België gelden andere tarieven:

  • Binnen Europa: € 20,00 per bestelling.
  • Buiten Europa: € 30,00 per bestelling.

Wat is de levertijd van mijn bestelling?

Dit hangt af van het artikel dat u bestelt:

  • Voor Nederlandstalige boeken die direct vanuit onze leverancier worden verstuurd geldt: Op werkdagen voor 23:00 besteld, dezelfde dag verzonden.
  • Voor boeken en cadeau-artikelen die vanuit onze winkel worden verstuurd geldt: Op werkdagen voor 16:00 besteld, dezelfde dag verzonden.
  • Voor de meeste niet-Nederlandstalige boeken die niet op voorraad zijn in onze winkel gelden andere levertijden. Deze staan bij het artikel aangegeven.

Genoemde levertijden gelden voor leveringen binnen Nederland. Voor leveringen buiten Nederland gelden afwijkende levertijden. Wanneer u uw bestelling laat inpakken in cadeaupapier kan dit leiden tot een langere levertijd

Kan ik mijn bestelling ook ophalen in de winkel?

Indien het bestelde artikel in onze winkel aan de Coolsingel in Rotterdam op voorraad is, zult u dezelfde dag nog bericht ontvangen dat het voor u klaarstaat. U kunt de voorraadstatus op de detailpagina van het artikel herkennen aan de melding Op voorraad in onze winkel. Direct af te halen. Wij streven ernaar om de voorraadinformatie van onze winkel zo accuraat mogelijk weer te geven op onze website. Dit doen we door meerdere malen per dag de op de website weergegeven voorraadinformatie te updaten. Helaas is hier geen 100% garantie voor te geven: Het laatste exemplaar van een artikel kan net verkocht of gereserveerd zijn. Artikelen die niet in onze winkel op voorraad zijn worden voor u besteld. U ontvangt van ons bericht wanneer uw bestelling voor u klaarstaat. Op de detailpagina van het artikel kunt u aan de eerste melding zien wat de verwachte levertijd is.

Kan ik mijn bestelling ook laten inpakken?

Wij pakken uw bestelling geheel gratis voor u in. U kunt dit per artikel aangeven in het bestelproces. U kunt kiezen uit regulier inpakpapier en kinder-cadeaupapier. Tijdens de feestdagen kunt u hiernaast nog kiezen uit Sint- en Kerstpapier. Indien gewenst kunt u uw cadeau personaliseren met een boodschap die wij meesturen. Belangrijk: houd bij bezorgbestellingen rekening met een langere levertijd, aangezien wij uw bestelling dan via onze winkel versturen. Informatie over onze inpakservice vindt u op de Donner Inpakservice-pagina.

Wat is de retourtermijn van mijn bestelling?

Wij hanteren een standaard retourtermijn van 30 dagen. Als u uw bestelling via onze website heeft geplaatst, zie Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?

Ik heb mijn bestelling ontvangen maar er zat geen factuur bij. Klopt dit?

Dit klopt. Uw bestelling wordt eerst door ons verwerkt en daarna gefactureerd. U ontvangt binnen enkele dagen na ontvangst van uw bestelling een factuur als PDF per e-mail. Bij e-boek bestellingen sturen wij geen factuur. Mocht u toch een factuur voor een e-boek nodig hebben, dan kunt u die per e-mail aanvragen via klantenservice@donner.nl.

Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?

Retourneren kan op 2 manieren:

  • Retourneren of ruilen in onze winkel (gratis)

    U kunt uw bestelling binnen 30 dagen retourneren in onze winkel. Neemt u de factuur mee. U kunt uw bestelling met factuur bij elke kassa retourneren. U ontvangt contant geld retour (exclusief evt. verzendkosten) of u kunt uw bestelling ruilen voor een ander artikel in onze winkel met dezelfde prijs. Heeft u nog geen factuur van ons ontvangen? Dan kunt u terecht bij onze klantenservice-balie.

  • Retourneren klantenservice (retourkosten voor klant)

    Stuur het onbeschadigde artikel binnen 30 dagen naar ons retouradres:

    Boekhandel Donner
    Afdeling Internet
    Coolsingel 129
    3012AG Rotterdam

    Gebruik indien mogelijk de originele verpakking. Stuur de pakbon mee of vermeld het ordernummer op de verpakking. Na ontvangst van uw retour in goede staat storten wij het volledige aankoopbedrag terug op uw rekening inclusief evt. verzendkosten. De retourkosten zijn voor eigen rekening. Bewaar uw bewijs van retourzending totdat u van ons bericht heeft gekregen. Donner is niet verantwoordelijk voor het zoekraken van uw retourzending.

 

Ik heb een vraag over een e-boek. Waar vind ik meer informatie?

Voor vragen omtrent e-boeken en e-readers verwijzen wij u graag naar onze e-boeken FAQ pagina.

Verkoopt Donner tweedehands boeken?

Anders dan bij De Slegte en Polare het geval was, koopt en verkoopt Donner zelf geen tweedehands boeken meer. Wel is Antiquariaat Looijestijn als zelfstandig antiquariaat gevestigd in onze winkel aan de Coolsingel in Rotterdam. Voor vragen over in- en verkoop van tweedehands boeken kunt u mailen naar: antiquariaatlooijestijn@gmail.com. Antiquariaat Looijestijn verkoopt geen tweedehands school- en studieboeken.

Kan ik bij Donner mijn boeken verkopen?

Anders dan bij De Slegte en Polare het geval was, koopt en verkoopt Donner zelf geen tweedehands boeken meer. Wel is Antiquariaat Looijestijn als zelfstandig antiquariaat gevestigd in onze winkel aan de Coolsingel in Rotterdam. Voor vragen over in- en verkoop van tweedehands boeken kunt u mailen naar: antiquariaatlooijestijn@gmail.com. Antiquariaat Looijestijn koopt geen school- en studieboeken in.

Overige winkelinformatie kunt u lezen in onze Algemene Voorwaarden.