Hieronder vindt u het antwoord op de meeste vragen over onze website en onze winkel. Staat het antwoord op uw vraag hier niet bij? Neem dan contact op met onze klantenservice.
U kunt uw bestelling betalen met:
In onze winkel aan de Coolsingel in Rotterdam heeft u de volgende betaalmogelijkheden: Contant, pin, creditcard (Mastercard / Visa), Boekenbon (zowel papier als digitaal) en VVV Cadeaubon/VVV irischeque (zowel papier als digitaal). Houdt u er rekening mee dat wij bij betaling met papieren bonnen geen geld teruggeven. U dient deze dus in zijn geheel te besteden.
De openingstijden en alle overige winkelinformatie vindt u op de Klantenservice & Contact-pagina.
Donner heeft geen eigen cadeaubon. Wel kunt u in onze winkel Boekenbonnen kopen met een waarde naar keuze tussen € 5,00 en € 150,00. Met deze bon kunt u alles wat wij in onze winkel verkopen betalen. Wilt u online een boekenbon kopen? Dan kunt u terecht op www.boekenbon.nl. U kunt niet met Boekenbonnen betalen bij onze onderhuurders Diner at Donner en Velvet Music Donner.
Donner verzendt alle bestellingen vanaf € 15,00 gratis binnen Nederland en België. Voor bestellingen onder € 15,00 (binnen Nederland en België) betaalt u € 2,90 verzendkosten. Voor levering buiten Nederland en België gelden andere tarieven:
Dit hangt af van het artikel dat u bestelt:
Let op: sinds de lockdown in december 2020 zijn er vertragingen bij de bezorging. Boekhandel Donner overhandigt elke bestelling op tijd aan de postbezorgbedrijven. Als u via track&trace ziet dat het pakket nog niet is ontvangen of verwerkt, betekent dit dat het postbezorgbedrijf nog niet is toegekomen aan het sorteren.
Genoemde levertijden gelden voor leveringen binnen Nederland. Voor leveringen buiten Nederland gelden afwijkende levertijden.
Let op: sinds de aanvang van de lockdown in december 2020 is afhalen in de winkel niet toegestaan. We hopen dat we t.z.t. een afhaalpunt mogen openen.
Indien het bestelde artikel in onze winkel aan de Coolsingel in Rotterdam op voorraad is, zult u dezelfde dag nog bericht ontvangen dat het voor u klaarstaat. U kunt de voorraadstatus op de detailpagina van het artikel herkennen aan de melding Op voorraad in onze winkel. Direct af te halen. Wij streven ernaar om de voorraadinformatie van onze winkel zo accuraat mogelijk weer te geven op onze website. Dit doen we door meerdere malen per dag de op de website weergegeven voorraadinformatie te updaten. Helaas is hier geen 100% garantie voor te geven: Het laatste exemplaar van een artikel kan net verkocht of gereserveerd zijn. Artikelen die niet in onze winkel op voorraad zijn worden voor u besteld. U ontvangt van ons bericht wanneer uw bestelling voor u klaarstaat. Op de detailpagina van het artikel kunt u aan de eerste melding zien wat de verwachte levertijd is.
Wij pakken uw bestelling geheel gratis voor u in. U kunt dit per artikel aangeven in het bestelproces. U kunt kiezen uit regulier inpakpapier en kinder-cadeaupapier. Tijdens de feestdagen kunt u hiernaast nog kiezen uit Sint- en Kerstpapier. Indien gewenst kunt u uw cadeau personaliseren met een boodschap die wij meesturen. Belangrijk: houd bij bezorgbestellingen rekening met een langere levertijd, aangezien wij uw bestelling dan via onze winkel versturen. Informatie over onze inpakservice vindt u op de Donner Inpakservice-pagina.
Normaal gesproken is dat 14 dagen. I.v.m. Corona hanteren we een verlengde retourtermijn: Alle artikelen die u tussen 1 oktober 2020 en 27 december 2020 in de winkel of online koopt, kunt u (indien onbeschadigd en ongelezen) tot twee weken na de opheffing van de lockdown in 2021 ruilen of retourneren in de boekhandel. Als u de bestelling via onze website heeft geplaatst, zie Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?
Stuur een mail naar klantenservice@donner.nl met vermelding van uw ordernummer en de betreffende titel(s). U ontvangt daarna bericht met de te volgen procedure.
Dit klopt. Uw bestelling wordt eerst door ons verwerkt en daarna gefactureerd. U ontvangt binnen enkele dagen na ontvangst van uw bestelling een factuur als PDF per e-mail. Bij e-boek bestellingen sturen wij geen factuur. Mocht u toch een factuur voor een e-boek nodig hebben, dan kunt u die per e-mail aanvragen via klantenservice@donner.nl.
Voor vragen omtrent e-boeken en e-readers verwijzen wij u graag naar onze e-boeken FAQ pagina.
Anders dan bij De Slegte en Polare het geval was, koopt en verkoopt Donner zelf geen tweedehands boeken meer. Wel is Antiquariaat Looijestijn als zelfstandig antiquariaat gevestigd in onze winkel aan de Coolsingel in Rotterdam. Voor vragen over in- en verkoop van tweedehands boeken kunt u mailen naar: antiquariaatlooijestijn@gmail.com. Antiquariaat Looijestijn verkoopt geen tweedehands school- en studieboeken.
Anders dan bij De Slegte en Polare het geval was, koopt en verkoopt Donner zelf geen tweedehands boeken meer. Wel is Antiquariaat Looijestijn als zelfstandig antiquariaat gevestigd in onze winkel aan de Coolsingel in Rotterdam. Voor vragen over in- en verkoop van tweedehands boeken kunt u mailen naar: antiquariaatlooijestijn@gmail.com. Antiquariaat Looijestijn koopt geen school- en studieboeken in.
Overige winkelinformatie kunt u lezen in onze Algemene Voorwaarden.