Omschrijving
In dit tweede deel van de serie is de spelshow waarbij prinsen en prinsessen worden getest op hun bekwaamheden in volle gang. Prinses Arabelle worstelt nog altijd tegen haar onzekerheid en de verwarrende gevoelens waar zij zich bewust van geworden is. Terwijl Arabelle haar best doet om hier een balans in te vinden, raakt ze vastbesloten om te laten zien wat ze kan om steeds verder te komen en de opdrachten zo goed mogelijk uit te voeren. Naast zichzelf zal ze ook de focus moeten leggen op de andere deelnemers, die soms verrassend uit de hoek kunnen komen. Blijvend staat haar de opgave om de opdrachten succesvol af te ronden, vriend van vijand te onderscheiden en zichzelf geliefd te maken bij de inwoners van Nucleore.
Al op een jonge leeftijd verzon Mary van de Kerkhof (1997) verhaaltjes voor het slapengaan, die ze aan haar broer voordroeg. Jaren later ontwikkelde gesproken woord zich in geschreven taal, waarna ze een realistische eigen wereld creëerde. Daar is De Koningsspelen uit ontstaan. Mary schrijft graag over adolescenten die op zoek zijn naar het ontdekken van hun eigen identiteit en hoopt haar lezers te inspireren door de reis die haar personages maken.