0
Handboek communicatiestrategie
Handboek communicatiestrategie

Handboek communicatiestrategie

Agile methode voor strategieontwikkeling

Betteke van Ruler

Paperback / Ingenaaid | Nederlands
  • Nog niet verschenen, verwacht op 2 nov. 2020
  • Niet op voorraad in onze winkel
€ 29,95
Omschrijving

Hoe ontwikkel je eenvoudig een communicatiestrategie? Zonder dikke boekwerken om de strategie te bepalen en eindeloze reeks slides om de strategie te presenteren, maar simpelweg op 1 A4? Handboek communicatiestrategie biedt het Strategisch Communicatie Frame, een methode om een communicatiestrategie te ontwikkelen op 1 A4. Het Frame schrijft niet voor wat je moet doen of welke strategie de beste is, maar helpt je om de juiste vragen te stellen en dwingt je om na te denken hoe communicatie optimaal kan bijdragen aan strategische keuzes in de organisatie. Het boek is opgebouwd in twee delen. Deel 1 geeft de onderbouwing van strategie en communicatie, en legt de methode van het Frame uit. Deel 2 laat zien wat de verschillende bouwstenen van het Frame inhouden en hoe je ze vult; in elk hoofdstuk staat steeds een bouwsteen centraal, waaraan middels een overkoepelende voorbeeldcase invulling wordt gegeven. Inclusief: • een checklist waarmee de student de bouwsteen invult; • een voorbeeld (einde hoofdstuk) van hoe de bouwsteen zou kunnen worden ingevuld; • per bouwsteen tips uit de praktijk van professionals. Stapsgewijs helpt dit vlot en toegankelijk geschreven boek de lezer om de bouwstenen van het Strategisch Communicatie Frame toe te passen voor de eigen organisatie of opdrachtgever. Het biedt volop achtergrondinformatie, tools, voorbeelden, en tips van professionals om zelf een strategie te ontwikkelen. Voor wie? Het boek is bestemd voor derde- en vierdejaars hbo studenten die een communicatieopleiding volgen en ook communicatieprofessionals die agile willen werken vinden er veel bruikbare informatie in. Eveneens goed inzetbaar in cursorisch onderwijs.

Specificaties
  • Uitgever
    Boom
  • Druk
    1
  • Verschenen
    sep. 2020
  • Bladzijden
    192
  • Genre
    Communicatiekunde algemeen
  • EAN
    9789024408306
  • Bindwijze
    Paperback / Ingenaaid
  • Taal
    Nederlands

Reviews van klanten

Ook een review schrijven?

Log in op uw account of maak een eigen account aan.

Inloggen

Gerelateerde producten

Feedback

Feedback

Marieta Koopmans
€ 16,95
Spreken met impact

Spreken met impact

Stefanie Van Moen
€ 29,99
Horen, zin en tolken

Horen, zin en tolken

Raïssa De Keyser
€ 19,99
Handboek communicatiestrategie

Handboek communicatiestrategie

Betteke van Ruler
€ 29,95