• Geen verzendkosten vanaf €15,-
  • Uw cadeaus gratis ingepakt
  • Bestellen zonder account mogelijk
  • Geen verzendkosten vanaf €15,-
  • Uw cadeaus gratis ingepakt
  • Bestellen zonder account mogelijk

Leren zichtbaar maken met de kennis over hoe wij leren

Nederlandse vertaling van Visible learning and the science of how we learn

John Hattie & Gregory Yates

Alle bindwijzen en edities

  • Hardback / gebonden

    2015

    € 54,00

Leren zichtbaar maken met de kennis over hoe wij leren

Nederlandse vertaling van Visible learning and the science of how we learn

John Hattie & Gregory Yates

Hardback / gebonden | Nederlands
  • Op werkdagen voor 23 uur besteld, dezelfde dag verstuurd.
  • Niet op voorraad in onze winkel
€ 54,00
  • Vanaf €15,- geen verzendkosten.
  • 30 dagen ruiltermijn voor fysieke producten

Omschrijving

Waarom is leren soms zo moeilijk en in andere gevallen juist zo gemakkelijk? Leren zichtbaar maken met de kennis over hoe wij leren legt dit uit. Het zet uiteen wat de belangrijkste principes en strategieën van het leren zijn.
John Hattie bouwt in dit boek voort op de inzichten uit Visible Learning (Leren zichtbaar maken). Zijn ideeën over hoe leraren hun impact op het leren kunnen vergroten, vinden inmiddels wereldwijd navolging.

In dit boek koppelen John Hattie en Gregory Yates deze inzichten aan de laatste ontwikkelingen vanuit de cognitieve wetenschap. Zo komen ze tot een krachtig en aanvullend kader voor het leren in de klas en daarbuiten.
Het boek is opgebouwd uit drie delen:
* Leren in de klas
* De basis van het leren (over cognitieve bouwstenen voor kennisverwerving)
* Ken jezelf (over vertrouwen en zelfkennis).

De uitgave beschikt over uitgebreide interactieve middelen, inclusief zelfstudievragen die het kritisch denken aanmoedigen, suggesties om verder te lezen en links naar relevante filmpjes en websites.
Dit fascinerende boek is bedoeld voor elke leerling, leraar of ouder die wil weten hoe onderzoek naar menselijke leerprocessen ons kan helpen bij het lesgeven. Het biedt een brede blik op bevindingen uit vooral de sociale en cognitieve psychologie. De resultaten worden gepresenteerd in een model dat bruikbaar is op elk niveau: van kinderopvang en basisonderwijs tot voortgezet/secundair onderwijs, mbo en hoger onderwijs.

Specificaties

  • Uitgever
    Bazalt Educatieve Uitgaven
  • Vertaler
    Frans Collignon
  • Druk
    1
  • Verschenen
    nov. 2015
  • Bladzijden
    325
  • Genre
    Onderwijsmateriaal
  • Afmetingen
    249 x 178 x 27 mm
  • Gewicht
    1168 gram
  • EAN
    9789461182135
  • Hardback / gebonden
    Hardback / gebonden
  • Taal
    Nederlands

Gerelateerde producten

Tijgers lezen

Tijgers lezen

Diverse auteurs
€ 14,99
Natuurmysteries ontrafeld

Natuurmysteries ontrafeld

Vincent Albouy
€ 29,95
Ik hou van eenhoorns

Ik hou van eenhoorns

Anke Werker
€ 10,99
Dagfrid

Dagfrid

Agnès Mathieu-Daudé
€ 14,99
Na de deugd

Na de deugd

Alasdair Macintyre
€ 34,99