• Geen verzendkosten vanaf €15,-
  • Uw cadeaus gratis ingepakt
  • Bestellen zonder account mogelijk
  • Geen verzendkosten vanaf €15,-
  • Uw cadeaus gratis ingepakt
  • Bestellen zonder account mogelijk

Tekst werkt

Handboek voor tekst binnen recruitment en hr

Nicol Tadema- de Voor

Alle bindwijzen en edities

  • Paperback

    2021

    € 27,98

Tekst werkt

Handboek voor tekst binnen recruitment en hr

Nicol Tadema- de Voor

Paperback | Nederlands
  • Op werkdagen voor 23 uur besteld, dezelfde dag verstuurd.
  • Niet op voorraad in onze winkel
€ 27,98
  • Vanaf €15,- geen verzendkosten.
  • 30 dagen ruiltermijn voor fysieke producten

Omschrijving

‘Ik ben toch geen tekstschrijver?’ Veel mensen die actief zijn in de vakgebieden recruitment en hr vinden het schrijven van teksten maar wat lastig. Of niet leuk. Of allebei. En ondertussen is het een groot een onderdeel van het vak. Vragen die vaak spelen zijn: waar moet ik beginnen? Wat doe ik juist wel en wat doe ik juist niet? Hoe laat ik tekst voor mij werken? Het zijn vragen die stuk voor stuk een antwoord verdienen gezien de grote rol die tekst speelt binnen recruitment en hr. Zo is de vacaturetekst het meest gebruikte middel in arbeidsmarktcommunicatie. In dit praktische handboek vertelt Nicol Tadema dat tekst werkt en vooral hóé je tekst voor je kan laten werken. Zo neemt ze je op inspirerende wijze mee in de verschillende fases van het schrijfproces en beschrijft ze een groot aantal schrijftechnieken. Aansluitend licht Nicol de meest voorkomende teksten binnen recruitment en hr uitgebreid toe. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de vacaturetekst,e-mailberichten, social mediaberichten en de teksten voor campagnepagina’s. Nicol deelt een grote hoeveelheid tips en voorbeelden die je kan ombuigen voor eigen gebruik. Ze laat je ontdekken: - Dat je geen tekstschrijver hoeft te zijn om wel goede teksten te schrijven. - Dat een juiste opbouw jou helpt bij het sneller én slimmer schrijven. - Hoe je met tekst de instroom van talent, diversiteit, personeelsverloop, omzet,conversie en/of efficiency beïnvloedt. Nicol Tadema is tekstspecialist, auteur en ondernemer. Sommigen noemen haar zelfs een teksttovenaar. Met de juiste woorden helpt zij organisaties zoals de Randstad Group, de Rabobank en gemeente Amsterdam om zowel hun doel als doelgroep te bereiken. Hierbij zet Nicol haar jarenlange expertise in en benut ze de kracht van het onbewuste brein.

Nicol Tadema (1976) is tekstspecialist, auteur en ondernemer. Sommigen noemen haar zelfs een teksttovenaar. Met de juiste woorden helpt zij organisaties zoals de Randstad Group, Rabobank en gemeente Amsterdam om zowel hun doel als doelgroep te bereiken. Hierbij zet Nicol haar jarenlange expertise in en benut ze de kracht van het onbewuste brein. Haar allereerste stappen in de wondere wereld van arbeidsmarktbemiddeling zette Nicol in 2001. Na 3 jaar verruilde zij haar baan als intercedente voor een baan bij een startende werving- en selectieorganisatie. Van recruitment assistent rolde Nicol hier door naar marketingmanager. Hier ontdekte zij haar ware liefde voor het schrijven. In 2011 richtte Nicol een tekstbureau op dat zich specialiseert in teksten voor de Nederlandse arbeidsmarkt: Voor Tekst. Samen met haar team heeft zij laten zien dat tekst werkt bij organisaties zoals Coca-Cola, Jumbo Supermarkten, Tempo-Team, ANWB en gemeente Utrecht. Met haar eigen label ‘Nicol’ richt zij zich sinds 2019 op het bewust beïnvloeden van het onbewuste brein met tekst. Met de juiste woorden weet zij invloed uit te oefenen op 95% van de keuzes die mensen maken in het onderbewustzijn. Nicol is ook een van de co-founders van Kiqit: het kennisplatform voor recruitment, opgericht in 2020. Als je denkt dat dat alles is: eerder schreef Nicol al 2 boeken: in 2016 rolde ‘Werven met Woorden’ van de drukpersen en in 2018 volgde ‘De nieuwe Werven met Woorden’. Haar belangrijkste advies om tekst te laten werken: zet je oogkleppen af en de bril van de doelgroep op.

Specificaties

  • Uitgever
    Nicol Communicatie
  • Druk
    1
  • Verschenen
    okt. 2021
  • Bladzijden
    388
  • Genre
    Communicatiewetenschappen
  • Afmetingen
    211 x 151 x 28 mm
  • Gewicht
    638 gram
  • EAN
    9789082606874
  • Paperback
    Paperback
  • Taal
    Nederlands

Gerelateerde producten

The Culture Map

The Culture Map

Erin Meyer
€ 15,00
Getting to Yes

Getting to Yes

Roger Fisher
€ 15,00
Don't push me!

Don't push me!

Genieke Hertoghs
€ 24,90
Supergaaf

Supergaaf

Robbert Wigt
€ 9,99
Bevrijd!

Bevrijd!

Cal Newport
€ 17,50
Hoe werkt dagelijkse communicatie?

Hoe werkt dagelijkse communicatie?

Awia Collectief
€ 22,90