• Geen verzendkosten vanaf €15,-
  • Uw cadeaus gratis ingepakt
  • Bestellen zonder account mogelijk
  • Geen verzendkosten vanaf €15,-
  • Uw cadeaus gratis ingepakt
  • Bestellen zonder account mogelijk

Van idee naar tekst

creatief denken en schrijven voor professionals

Karel Witteveen

Alle bindwijzen en edities

Van idee naar tekst

creatief denken en schrijven voor professionals

Karel Witteveen

Paperback | Nederlands
  • Op werkdagen voor 23 uur besteld, dezelfde dag verstuurd.
  • Niet op voorraad in onze winkel
€ 43,75
  • Vanaf €15,- geen verzendkosten.
  • 30 dagen ruiltermijn voor fysieke producten

Omschrijving

Hoe krijg ik frisse ideeën voor een tekst? Hoe vertel ik mijn verhaal en verleid ik mijn lezers? Wat maakt mijn artikel of blog aantrekkelijk? Op deze vragen vind je antwoorden in Van idee naar tekst. Het boek begeleidt jouw creatief proces van a tot z. Van idee en invalshoek naar stijl en compositie.

Van idee naar tekst introduceert de dynamische schrijfcyclus als een speelse methode om creatiever te schrijven. Je werkt met vijf rollen: auteur, onderwerp, taal, medium en lezer.
Welk aspect geef je voorrang en waarom? Kom los uit je vaste schrijfhouding en experimenteer met deze rollen. Hiermee vergroot je je tekstmogelijkheden als auteur.

Laat je verrassen door kaderteksten en voorbeelden uit de journalistiek, filosofie en wetenschap. Ga aan de slag met de denk-, stijl- en schrijflabs en creatieve oefeningen. Ze bieden inzicht in je denk- en schrijfstijl en helpen je creatiever en doelgerichter te schrijven. Of het nu gaat om een zakelijke tekst, longread of verhaal, Van idee naar tekst is een onmisbare gids voor elke auteur. Van studenten journalistiek en communicatie & marketing tot tekstschrijvers, journalisten en redacteuren.

Karel Witteveen werkt ruim achttien jaar als zelfstandig creatief (schrijf)trainer en docent in het hbo en binnen organisaties. Daarnaast begeleidt hij auteurs uit de journalistiek, communicatie en wetenschap. Hij publiceerde eerder Creatief schrijven. Creatief denken en humor zijn voor hem onmisbare factoren van communiceren.

Specificaties

  • Uitgever
    Boom Lemma uitgevers
  • Druk
    1
  • Verschenen
    jun. 2014
  • Genre
    Communicatiewetenschappen
  • Afmetingen
    240 x 170 x 14 mm
  • Gewicht
    503 gram
  • EAN
    9789462364134
  • Paperback
    Paperback
  • Taal
    Nederlands

Gerelateerde producten

Geweldloze communicatie

Geweldloze communicatie

Marshall B. Rosenberg
€ 25,00
The Culture Map

The Culture Map

Erin Meyer
€ 15,00
Getting to Yes

Getting to Yes

Roger Fisher
€ 15,00
Don't push me!

Don't push me!

Genieke Hertoghs
€ 24,90
Supergaaf

Supergaaf

Robbert Wigt
€ 9,99