• Geen verzendkosten vanaf €15,-
  • Uw cadeaus gratis ingepakt
  • Bestellen zonder account mogelijk
  • Geen verzendkosten vanaf €15,-
  • Uw cadeaus gratis ingepakt
  • Bestellen zonder account mogelijk

Vroom en Dreesmann

De opkomst en ondergang van het warenhuis (1887 - 2016)

Philippe Hondelink & Richard Otto

E-boek
Vroom en Dreesmann
Vroom en Dreesmann

Alle bindwijzen en edities

  • E-boek

    2018

    € 9,95

Vroom en Dreesmann

De opkomst en ondergang van het warenhuis (1887 - 2016)

Philippe Hondelink & Richard Otto

E-boek
| Nederlands | Digitaal watermerk
  • Leverbaar. Direct te downloaden.
€ 9,95
  • Vanaf €15,- geen verzendkosten.
  • 30 dagen ruiltermijn voor fysieke producten

Omschrijving

Het boek 'Vroom & Dreesmann' geeft een uitgebreid overzicht van de geschiedenis en het verhaal achter het warenhuis. Het boek 'Vroom & Dreesmann' geeft een uitgebreid overzicht van de geschiedenis en het verhaal achter het warenhuis. Het boek is bedoeld voor iedereen die meer wil weten over het ontstaan van het warenhuisconcern en benieuwd is naar V&D- weetjes, -feiten en -cijfers en naar markante momenten uit bijna 129 jaar detailhandelshistorie. V&D-historicus Philippe Hondelink legt in dit boek, waarvoor de voorbereidingen al voor het faillissement van V&D in volle gang waren, de nadruk op de ontstaansgeschiedenis en de rol van beide oprichters Anton Dreesmann en Willem Vroom daarbij. Wat maakte hen succesvolle ondernemers en de pioniers die V&D hebben laten uitgroeien tot warenhuisketen? Uiteraard is er ook aandacht voor de V&D-families en komen tal van historische weetjes over het bedrijf aan bod en aan de hand van markante V&D-momenten wordt een beeld geschetst van de bijna 129 jaar detailhandelhistorie inclusief het faillissement op 31 december 2015 en de meest actuele gevolgen ervan. Naast de Vroom & Dreesmann-warenhuizen zal in het boek ook het Vendex concern aan bod komen. Vendex International NV behoorde in de jaren '80 tot één van de grootste internationale retailconcerns. Philippe Hondelink heeft samen met Richard Otto de meer dan 100 merken en winkelketens van dit retailimperium ontleed, waaronder Vendet, Vendorado en Torro.

Specificaties

  • Uitgever
    Tens Media
  • Druk
    1
  • Verschenen
    apr. 2018
  • Bladzijden
    510
  • Genre
    Moderne geschiedenis (1870-heden)
  • EAN
    9789082367690
  • E-boek
    E-boek
  • Taal
    Nederlands
  • Beveiliging
    Digitaal watermerk

Gerelateerde producten

De meesterontsnapper van Auschwitz

De meesterontsnapper van Auschwitz

Jonathan Freedland
€ 12,50
Hitlers ultieme oorlog

Hitlers ultieme oorlog

Klaas A.D. Smelik
€ 29,99
Zijn strijd

Zijn strijd

Roger Moorhouse
€ 18,99
Eindhoven en de city

Eindhoven en de city

René Erven
€ 29,95
KZ-syndroom

KZ-syndroom

Henri Heimans
€ 29,99
Front

Front

Robin Ramaekers
€ 24,99