• Geen verzendkosten vanaf €15,-
  • Uw cadeaus gratis ingepakt
  • Bestellen zonder account mogelijk
  • Geen verzendkosten vanaf €15,-
  • Uw cadeaus gratis ingepakt
  • Bestellen zonder account mogelijk

Handboek Strategische B2B-marketing

Maximale waarde creëren voor klanten en aandeelhouders

Jean-Pierre Thomassen

Alle bindwijzen en edities

Handboek Strategische B2B-marketing

Maximale waarde creëren voor klanten en aandeelhouders

Jean-Pierre Thomassen

Paperback | Nederlands
  • Op werkdagen voor 23 uur besteld, dezelfde dag verstuurd.
  • Niet op voorraad in onze winkel
€ 42,50
  • Vanaf €15,- geen verzendkosten.
  • 30 dagen ruiltermijn voor fysieke producten

Omschrijving

Het Handboek Strategische B2B-Marketing is door het Platform Innovatie in Marketing (PIM) uitgeroepen tot de winnaar in de categorie Marketingstudieboek 2023 én tevens runner-up van de PIM Marketing Literatuur Prijs. De jury: "Dr. Jean-Pierre Thomassen stelt dat de klant niet altijd koning is en dat waardecreatie een wederzijdse belofte is tussen klant en leverancier. Het boek legt ook uit wat 'praktisch' betekent in B2B-marketing, met een rijke verzameling aan cases, voorbeelden, modellen en adviezen. Duidelijke stappenplannen helpen de lezer de vertaling te maken van strategie naar ‘doen’. Het Handboek Strategische B2B-Marketing is zowel een waardevolle opfrisser voor de ervaren marketeer als een geschikt standaardwerk voor het marketingonderwijs." Is de klant echt altijd koning? Handboek strategische B2B-marketing nuanceert een aantal managementprakijken zoals: sturing op omzet, customer experience die zich beperkt tot klantreizen, focus op klantwerving en de kracht van de Net Promoter Score. Veel B2B-ondernemingen zijn actief in gecommoditiseerde markten: concurrenten bieden dezelfde producten aan tegen lagere prijzen. Als onderneming kun je meegaan in deze negatieve prijsspiraal, of kiezen voor het bieden van meerwaarde. Daar gaat dit boek over: strategische waardegedreven marketing vanuit de balans van de waarde van en voor de klant. B2B-klanten zijn zeer verschillend. Sommige zijn waardevol, andere minder of zelfs helemaal niet. Ook de behoeften van klanten zijn zeer verschillend. Er zijn prijs- en kwaliteitskopers, maar ook klanten die een langdurige strategische relatie wensen. Door klanten hierop te segmenteren en ze passende waardeproposities te bieden, wordt de basis voor een waardevolle relatie gelegd. Aan de hand van praktijkvoorbeelden, modellen en stappenplannen, leer je hoe je waardegedreven marketing kunt organiseren. Het betekent keuzes maken, dingen niet doen, afscheid nemen van klanten, maar ook investeren in de juiste klanten en de organisatie. Op deze wijze zorgt een onderneming voor een optimale waarde voor klanten én aandeelhouders. Handboek strategische B2B-marketing is een must voor elke B2B-manager en medewerker die streeft naar duurzame klantrelaties en zijn onderneming uit de commodity trap wil houden. Dr. Jean-Pierre Thomassen werkt al meer dan dertig jaar als organisatieadviseur. Daarnaast is hij universitair docent B2B-marketing. Hij schreef reeds zestien managementboeken over klantgerelateerde thema’s.

Specificaties

  • Uitgever
    Boom
  • Druk
    1
  • Verschenen
    nov. 2022
  • Bladzijden
    288
  • Genre
    Management en managementtechnieken
  • Afmetingen
    239 x 170 x 12 mm
  • Gewicht
    546 gram
  • EAN
    9789024451739
  • Paperback
    Paperback
  • Taal
    Nederlands

Gerelateerde producten

De moed om te leiden

De moed om te leiden

Sander Aarts
€ 22,99
Structuurjunkie-planner 2024/2025

Structuurjunkie-planner 2024/2025

Cynthia Schultz
€ 23,99
Spreken in het openbaar

Spreken in het openbaar

Wim Daniëls
€ 20,00
Waarom vrouwen minder verdienen

Waarom vrouwen minder verdienen

Sophie van Gool
€ 17,50