Omschrijving
Zakelijk management is nauw verwant aan politiek en militair leidinggeven. Succes is het resultaat van een sterke strategie, constante evaluatie van de omstandigheden en de juiste antwoorden hierop: dit vat Napoleon Bonaparte perfect samen. Bovendien is hij voor hedendaagse leiders extra interessant omdat hij op zoveel gebieden actief is geweest: HR, marketing, financieel beleid, operationele leiding, ... Napoleon-kenner en communicatieconsultant Johan Op de Beeck vertelt hoe de weergaloze successen - en ook de fouten - van Napoleon meer dan tweehonderd jaar later managers kunnen inspireren.
Creatief en inspirerend.
Op De Beeck weet zijn focus te houden en tel kens weer op de essentie te wijzen.
Het beste boek van 2021.
Johan Op de Beeck is geschiedkundig auteur en was voorheen journalist en hoofdredacteur van diverse media. Hij schreef vijf bejubelde bestsellers over het napoleontisch tijdperk: Napoleons nachtmerrie (2012), Waterloo (2013), een tweedelige biografie over Napoleon (2014) en Het hart van Napoleon (2016). Over de Franse geschiedenis schreef hij tevens De Zonnekoning (2019), dat wekenlang op nr. 1 stond. Over het ontstaan van België publiceerde hij Het verlies van België (2015). Hij is een van de belangrijkste non-fictieauteurs in België en brak als romanschrijver door met zijn literair debuut Het complot van Laken (2019).