• Geen verzendkosten vanaf €15,-
  • Uw cadeaus gratis ingepakt
  • Bestellen zonder account mogelijk
  • Geen verzendkosten vanaf €15,-
  • Uw cadeaus gratis ingepakt
  • Bestellen zonder account mogelijk

Ondernemen in allianties en netwerken

een multidisciplinaire

Ondernemen in allianties en netwerken
Ondernemen in allianties en netwerken

Alle bindwijzen en edities

  • Hardback / gebonden

    2007

    € 87,95

Ondernemen in allianties en netwerken

een multidisciplinaire

Hardback / gebonden | Nederlands
  • Leverbaar. De levertijd is 5 werkdag(en).
  • Niet op voorraad in onze winkel
€ 87,95
  • Vanaf €15,- geen verzendkosten.
  • 30 dagen ruiltermijn voor fysieke producten

Omschrijving

Interorganisatorische samenwerking in netwerken is een belangrijke factor achter het innovatievermogen van bedrijven. Steeds meer bedrijven maken gebruik van strategische allianties om producten of markten te ontwikkelen, kennis te verwerven of risico's en investeringen te delen. Deze ontwikkeling is snel gegaan, maar toch zijn niet alle samenwerkingsverbanden succesvol. De dynamiek is immers vaak onvoorspelbaar.
Uit de bijdragen in dit boek blijkt bovendien dat er vele vormen bestaan van allianties en netwerken. Ieder vakgebied kiest zijn eigen invalshoeken en levert eigen inzichten:
* Het organisatiekundig perspectief gaat in op innovatie in netwerken
* Het bedrijfskundig perspectief belicht het formeren en functioneren van allianties
* De bestuurskunde neemt samenwerking tussen publieke en private instellingen onder de loep
* Het sociaal-wetenschappelijk perspectief bekijkt de spanningen in inspiraties in samenwerking
'Ondernemen in allianties en netwerken' brengt de verschillende invalshoeken samen en slaat een brug tussen theorie en praktijk. Meer dan dertig auteurs bieden vanuit een multidisciplinair perspectief theorieën en inzichten om de dynamiek van samenwerking tussen organisaties beter te begrijpen en succesvol te maken. Praktijkbeoefenaars delen hun ervaringen en het boek besluit met een overzicht van succesvoorwaarden en een beschrijving van paradoxen die behulpzaam kunnen zijn bij het formeren, functioneren en transformeren van allianties en netwerken.

Specificaties

  • Uitgever
    Koninklijke Boom Uitgevers
  • Druk
    1
  • Verschenen
    nov. 2007
  • Bladzijden
    349
  • Genre
    Management en managementtechnieken
  • Afmetingen
    246 x 174 x 28 mm
  • Gewicht
    714 gram
  • EAN
    9789013049190
  • Hardback / gebonden
    Hardback / gebonden
  • Taal
    Nederlands

Gerelateerde producten

De essentie van coaching

De essentie van coaching

Yvonne Burger
€ 27,50
Optimaal

Optimaal

Daniël Goleman
€ 24,99
If you don't

If you don't

Donald Roos
€ 19,95