• Geen verzendkosten vanaf €15,-
  • Uw cadeaus gratis ingepakt
  • Bestellen zonder account mogelijk
  • Geen verzendkosten vanaf €15,-
  • Uw cadeaus gratis ingepakt
  • Bestellen zonder account mogelijk

Storytelling in de praktijk

Creatief schrijven voor een merk

Maarten van der Meulen

Storytelling in de praktijk
Storytelling in de praktijk

Alle bindwijzen en edities

  • Paperback

    2021

    € 27,95

Storytelling in de praktijk

Creatief schrijven voor een merk

Maarten van der Meulen

Paperback | Nederlands
  • Leverbaar, de levertijd is 2 werkdagen.
  • Niet op voorraad in onze winkel
€ 27,95
  • Vanaf €15,- geen verzendkosten.
  • 30 dagen ruiltermijn voor fysieke producten

Omschrijving

Verwonder klanten, medewerkers en leveranciers. Tover een glimlach op hun gezichten. Laat zien voor welke dilemma’s een organisatie komt te staan. Merken onderscheiden zich door verhalen. Creatief schrijven is daarom een belangrijke vaardigheid voor communicatieprofessionals en marketeers. Storytelling in de praktijk helpt je om verhalen uit de organisatie te verzamelen, om ze op te schrijven en om ze te vertalen naar creatieve communicatie-uitingen.

Storytelling in de praktijk leert je om bedrijfsverhalen te schrijven op basis van universele verhaalstructuren. Dat gebeurt aan de hand van vijf thema’s. Ieder thema behandelt een onderdeel van het creatieve schrijfproces. Aan de orde komen onderwerpen als het ontwikkelen en uitdiepen van levensechte karakters, plotontwikkeling, tone of voice en storytelling voor online en offline media. Ook is er aandacht voor het vinden van verhalen door onderzoek te doen en het stapsgewijs verbeteren van eerdere versies. Concrete schrijfoefeningen en voorbeelden uit de praktijk vormen de basis om de theorie toe te passen.

Het boek is geschreven voor hbo-studenten van de opleidingen Communicatie, Communicatie en Multimedia Design, Marketing, Commerciële Economie en Creative Business. Ook is het geschikt voor marketing- en communicatieprofessionals op de werkvloer.

Maarten van der Meulen is docent communicatieve vaardigheden aan de Technische Universiteit Delft. Eerder werkte hij als docent communicatie bij NHL Stenden hogeschool. Hij doceerde daar onder andere creatief schrijven en storytelling. Zijn ervaringen met deze modules vormen de basis van dit boek.

Specificaties

  • Uitgever
    Coutinho
  • Druk
    1
  • Verschenen
    feb. 2021
  • Bladzijden
    175
  • Genre
    Verkoop en marketing
  • Afmetingen
    240 x 170 x 12 mm
  • Gewicht
    312 gram
  • EAN
    9789046907801
  • Paperback
    Paperback
  • Taal
    Nederlands

Gerelateerde producten

De CX Travel Guide

De CX Travel Guide

Nienke Bloem
€ 32,95
Continuous Architecture

Continuous Architecture

Bart de Best
€ 69,50
De Customer Leader

De Customer Leader

Rudy Moenaert
€ 34,99
Krijg de klik

Krijg de klik

Evi Driesen
€ 29,99
Doe, dump of delegeer

Doe, dump of delegeer

Rik Moons
€ 34,99
Vaker in de media

Vaker in de media

Janneke van Heugten
€ 35,99